Alla inlägg den 23 juli 2019

Av Mia - 23 juli 2019 09:23

Under de senaste 14 timmarna har jag haft nervrycknigar i höger skinka. Otroligt irriterande. Det kom efter mitt benpass i går så jag har satt det i samband med det. Jag gjorde ganska många "nya" övningar och tänkte väl att det kanske hänger i hop med det. Nu börjar jag bli ordentligt störd av detta pulserande fenomen, kan det bero på något annat? Har jag någon brist av något slag? Behövs det mer zink, selen eller nån annan mineral? Vet ju att jag dricker för mycket, jag kan utan problem dra i mig 3-4 liter vatten under en dag. Risken då är att viktiga ämnen inte hinner tas upp av kroppen utan bara spolas ut ur kroppen. Får ta och stoppa i mig lite kosttillskott och hoppas att det går över. 

 

I går var det varmt och kvalmigt ute. Inte så värst soligt men väldigt varmt. Jag var en tur inne i stan och gjorde ärenden. Att gå i köpcentrum är tämligen behagligt. Deras AC känns uppiggande och fräscht. 

 

Självklart var en av dagens höjdpunkter min eftermiddagspromenad med hundarna. Då det var så otroligt varmt gick jag med ddem till strömmen. Det är så roligt att se att båda hundarna utan att tveka beger sig ut i vattnet. Freja simmmar omkring och jagar bubblor, Kimmo väljer att bara gå i så att magen blir våt. 

 

 

Nybadad kille, inte så rent vatten men det piggar alltid upp så att resten av promenaden blir lite lättare. Hans päls är massiv och vinter med pulversnö att rulla sig i är det bästa för honom. 

 

 

En gammal byggnad som doftar på ett sådant sätt att en massa minnen kommer till liv. Varmt virke, olja, falu rödfärg och damm. En typsik järnvägsbyggnadsdoft. 

 

 

De här små torra videliknande små blommorna brukade mormor ha i en vas på landet. Jag har ingen aning om vad det är för växt men de stod där i en vas utan vatten och var lika fina och gulliga när vi kom tillbaka till landet en vecka senare. 

   

Nästan hemma igen. Det finns ganska många vackra promenadstråk häromkring där vi kan gå utan allt för många hundmöten. Det gäller bara att lyfta blicken och ta ett helikopterperspektiv för att se det vackra i det som omger oss. 

 

 

Äta bör man och äter det gör man. Det blir lätt lite tröttsamt att fundera ut vad vi ska äta dag efter dag. I går blev det korv, räksallad och sallad gjord på min egen plcosallad och spenat. En helt ok middag. Nu återstår det att tänka ut vad vi ska ha till middag i kväll. Kanske är det dags för soppa. Vädret talar för det. Det är mulet med ett lätt duggregn och bara runt 17 grader ute. Mysväder helt enkelt och då passar soppa bra. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards