Alla inlägg den 5 juli 2019

Av Mia - 5 juli 2019 08:56

Hur skönt är det inte, när man får sova aningens längre och mer än vanligt. Det är ju ljuvligt och underbart. Jag somnade redan vid nio framför någon serie i går kväll och sov till 8:30 nu på morgonen. Det känns bra i hela kroppen. 

 

Vilket väder vi fick här i går. Regn i massor och åska. Det blev väldigt mörkt inomhus och då kan man alltid passa på att tända ljus. Pälsklingarna älskar att ligga i uterummet när det regnar. Både Kimmo och Ozzy somnar så gott. Freja gillar inte åskan så hon slappnar av lite dåligt så länge mullret kvartstår. 

 


 

Det händer inte ofta, kanske nån gång varannan månad, att vi tar latmasken och köper hem skräpmat. Just med tanke att det är så sällan såblir jag ganska petig med att jag vill att det blir rätt. I går beställde vi pizza från Anitas. Jag tog en kantarellpizza. Det var så konstigt. Jag brukar ha jättesvårt att få i mig en hel, den här gången bara slank den ner, inga svårigheter alls och jag blev inte ens proppmätt. 

 

 

Lök, fläskfilé, bea och kantareller! Sååå glimrande gott. 

 

I dag ska jag hämta hem sonen, vi ska passa på och veckohandla när vi ändå är inne i stan. Nu på morgonen har jag pysslat i hop både matlista och inköpslista. Jag är väldigt sällan "sugen på något speciellt" dessutom är jag verkligen van vid att inte ha råd att småhandla så då har jag alltid tyckt om att ha matlistor. Givetvis går det att kasta om eller ändra, inget är hugget i sten men det är så avslappnande att veta att maten är planerad och inhandlad för en vecka. Kanske måste jag handla mer bröd och mjölk under veckan men annars är det lugnt. 

 

 

 

Alla sätt som kan förenkla livet är bra. Har man issues så är det bra att bygga vägar runt dem. Jag skulle lätt kunna låta bli att laga mat när jag inte är sugen på nåt och käka knäcke istället. Sånt funkar inte när man har en hungrig 17-åring här hemma.  

 

I dag är det sol från en himmel med molntussar och temperaturen har än så länge bara orkat sig upp till 13 grader. Ett helt ok väder för mig. Då kan man göra annat än att ligga vid poolen och sola utan att få dåligt samvete åt något håll. Extra skönt är temperaturen för Kimmo som faktiskt lider så fort det närmar sig 20 grader. Då  blir han en trött gammal gubbe men dagar som denna kan även han bjuda in till lek och bus. 

 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards