Alla inlägg den 19 juli 2019

Av Mia - 19 juli 2019 07:15

Det här med rubriksättning är inte alltid så lätt att få till och ibland får jag inte till det alls. Helst ska rubriken vara fyndig och ge en bra hint om vad inlägget handlar om. I dag har jag tydligen slut på idéer.  

 

Gårdagen blev en fin dag både vädermässigt och inehållsmässigt. Jag var uppe med tuppen och tog som vanligt en lugn morgon. Däreefter förberedde jag dagens lunch inför beösk av Veronica. 

 

Maten blev bra och sällskapet är alltid trevligt och lärorikt. Kul att ha en vän man både kan utbyta boktips, odlingstips, mattips och mycket annat med.

 

 

 

När jag skjutsade hem Veronica så stannade vi till vid Ica Kvantum i Klockaretorpet så hon fick handla lite. Jag kunde då notera att påsautomaterna har utvecklats på ett positivt sätt. Tänk om man var så kreativ och smart att man kunde uppfinna saker som många behöver och som ärrelativt enkla. 

 

 

Tänk vilka pengar man borde tjänat på saker som finns i allas hem såsom osthyvel, kardborreband, persienner, dragkedjan. Han som uppfann säkerhetständstickan var väl inte fattig. Gustaf Erik Pasch var den som tod patent på uppfinningen när han vidareutvecklat idén som hans lärare Jöns Jacob Berzelius fått. Tänk så många smart upfinningar som kommer från vårt lilla Sverige; Pacemaker (1958), Primusköket (1888), Sfäriskt kullager (1907), Kylskåpet (1907), Skiftnyckeln (1892), Ångturbinen (1883), Blixtlåset (1910) och Tetra Pak (1944)

 

min hemväg stannade jag vid ett rödljus. Kan någon berätta för mig vad den vita lampan över det vanliga trafikljuset betyder?! Har det något med spårvagnarna att göra? 

 

 

 

Om några dagar är det dags att börja skörda min sallad och spenat. Jag trodde verkligen inte att det skulle bli något pga av alla larver och ohyra vi har i år. Glädjande nog kan jag konstatera att det kommer bli massor av god sallad. 

 

 

 

I dag är det fredag och jag har en dejt med Tyra vid lunch. Det är alltid lika mysigt att hänga lite med henne. Vi ska en sväng till Ingelsta då hon ville komma lite på kläder. Givetvis ska vi käka en god lunch någonstans också. 

 

Önskar er alla en fin fredag!

 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards