Alla inlägg under juli 2016

Av Mia - 27 juli 2016 23:47

Ibland känns det bra, ibland mindre bra. Det går i vågor. Stora toppar som kommer ofta.

Men jag överlever. Gör jag inte alltid det?

Av Mia - 21 juli 2016 12:34

Mår 100 gånger bättre i dag. Så himla skönt. Gick riktigt bra att gå ut med vovvarna. Funkar med bara alvedon också. Lite trist och långsamt dock. Solen skiner som aldrig förr. Hade varit gött att ligga o sola lite men orkar liksom inte med allt bestyr som blir runt omkring. Kanske i morgon. 

 

Vad är det för dag i morgon? Känner mig helt veckovill. Har väl varit ledig för länge. 

Av Mia - 18 juli 2016 19:12

Jag har trippat vidare genom semestern. En tur med barnen till Tallinn. Här kommer ett axplock...

Väl hemma igen blev det dags att fara till bror i Värmland för att hämta hem Kimmo.

Vi hann med både god stek, minigolf, sällskapsspel och svampplockning.


Nu är det dags för hundpromenad och sen lite välbehövlig tvagning. Känner mig lite trött, matt och ganska så smutsig efter vår blöta skogstur.

Av Mia - 15 juli 2016 11:29

Iblan är det gött o bara ta det lugnt o kolla på folk en stund.

Av Mia - 11 juli 2016 19:12

Färsksaltad gurka från Brinks smakar ljuvligt. Sommarsmak de luxe.

Av Mia - 11 juli 2016 16:33

Av Mia - 11 juli 2016 16:32

Just den här roddvarianten var bästa övningen för mig i dag.

Av Mia - 11 juli 2016 11:16

Jag har haft en fin helg, mått bra och umgåtts med de bästa av bästa.

Jag och Elis åkte till Getåravinen. Skönt väder, underbar natur och glada vovvar.

På lördagen lämnade jag in Freja till grannen och stoppade Kimmo i bilen. Vi styrde kosan norrut till de värmländska skogarna för att hälsa på storebror och hans flickvän.

Jag bara älskar att lufsa runt i naturen och leta svamp. Vi hittade massor och hade vi kunnat vänta 3-4 dagar med att plocka hade vi kunnat fylla en stor kasse. Nu var svampen liten men känslan och glädjen stor.

Vicki och Kimmo njöt lika mycket som vi.


Skogens guld! Bättre än hjortron.

På kvällen dök den här tefatsstora paddan upp.

Jag blev bjuden på underbar mat. Fiskknyten, gratinerad potatis och sallad. Jag åt så mycket att jag hamnade i matkoma och allt vi orkade sen var att se en film. Gillar du att ha konstant hjärtklappning och adrenalinpåslag i en dryg timma så rekommenderar jag "The escape".

Kaffe utomhus en tidig söndagsmorgon.

Lyxfrykost!


På eftermiddagen åkte jag hemåt. Kimmo lämnade jag kvar. Han ska få ha semester en vecka ute på landet. Jag är nu lätt drabbad av separationsångest. Turligt nog har jag Frejabus hos mig.

Söndagskvällen bjöd på kinamat och mer film i trevligt sällskap.

Jag ska strax gå i väg för att träna tillsammans med Helene. Senare i dag blir det mer svampplockning.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards