Alla inlägg under september 2016

Av Mia - 30 september 2016 13:21

Tack och lov att det är fredag. Den här veckan har det varit mycket och jag känner mig väldigt trött. Jag har haft huvudvärk till och från hela veckan. Skitjobbigt! Tror det kommer från ögonen. Har börjat se så dåligt, både suddigt och nästan dubbelt. Det är både på nära och långt håll. Måste ta tag i det här med att gå till optikern. 

 

Efter jobbet väntar en snabbhandling, hundpromenader, röj av lägenheten och lite matlagning. Och eftersom det är fredag efter en sonlös vecka så bytyder det att Elis kommer i kväll. Tyratösen har jag ju på heltid och det känns bra. Tror hon hänger med pojkvännen i kväll. 

 

Själv ska jag hänga med pälsklingarna och bara vara. Känns helt ok. Men i morgon så fylls huset av släkt och vänner. Finaste faster Stina ska firas med middag och present. Det ser jag fram emot. 

 

Men nu gäller sista rycket innan klockan ringer ut. 

Av Mia - 26 september 2016 18:00

Vilken härlig helg jag har haft. Den har varit så bra att det pirrar i hela mig. Jag känner mig stark, glad, lycklig och full av framtidshopp. Både kropp och själ mår så mycket bättre nu. Det är som att jag blir alltmer lik den jag en gång var, eller kanske inte den jag var utan en ny och förbättrad version av mig själv. När jag mår bättre, framförallt tä nker jag på mitt hypermoilitetssyndrom, så orkar jag allt det där runtikringet på ett bättre sätt. 

 

Jag startade min helg med att cykla 2 mil. Så nu är vårens mål redan uppnått. Nästa mål blir att pressa ner tiden. Väl framme så väntade varm räkmacka, spabad och sedan tv-spel en stund. Jag var knasigt pigg. Säkert lite hög efter cykelturen. 

 

Lördagsmorgonen innebar en tur till Sjöänga. Där körde vi lite koppelträning för lilltösen. Kan säga att hon prövar mitt tålamod. Jag kokar inombords och blir frustrerad över detta envisa, irländska lilla stycke. Sedan hann vi med lite fri lek ivid vattnet och uppe vid ruinen. 

 

Eftermiddagen innehöll en tur till stan, handla lite grejor, tvätta, gosa med katten och handla mat till grillkvällen. Vädret var strålande så då är det gött att grilla, det är verkligen något som jag saknat när jag bor i lägenhet. Att grilla med kolgrill är det enda rätta. 

 

På söndagen tog vi först en tur till skogen så pälsklingarna fick springa av sig. Därefter blev det en tur till Ulvåsa. Mitt ute på landet finns en stor möbel och inredningsbutik. Jag handlade inga stora grejor utan mest lite burkar och doftljus. Saker som sätter guldkanten på vardagen. Efter eftermiddagsfikat drog jag på mig cykelhjälmen och styrde kosan mot Norrköping. Även åt det här hållet gick det bra. 

 

Söndagen avslutades med myskväll med min dotter. Räkor, aioli och vitlöksbröd. Tjejen var trött och stupade i säng vid nio. Själv pysslade jag runt en stund, gick med vovvarna för att släcka ner strax efter tio. 

 

Nu har en ny arbetsvecka dragit igång och det känns bra det med. Det fina är ju att det kommer nya helger med bara fem dagars mellanrum. 

Av Mia - 26 september 2016 09:49

Av Mia - 23 september 2016 20:09

Av Mia - 23 september 2016 12:55

Känner mig riktigt på G i dag. Huvudvärken likaså. Men den skiter jag i.

 

Ser fram emot kort dag, lite lagom mulet väder och en fantastisk

 

cykeltur framför mig. Med lånad hjälm och reflexväst ska jag trampa mina 2 mil.

 

Kanske en struntsträcka för somliga men för mig är det stort. 

 

Jag ska förbereda mig med ett rejält mål mat. Med på färden får vatten, banan och en

 

bra bok följa med. Ja, jag tänker inte läsa utan lyssna. 

 

 

När jag nåt mitt mål hoppas jag på en kall öl, en dusch och kanske en timma i en

 

bubbelkopp. Sämre fredag kan man ha. Önskar nu er alla en skön helg, för det tänker

 

jag ha. 

Av Mia - 21 september 2016 16:30

När det är trettio minuter kvar på dagen och det enda man vill är att packa i hop och gå hem. Inte för att mötet man har är så dåligt utan snarare för att man är så trött i huvudet. 

 

Jag som såg fram emot en helt vanlig vecka men den har blivit allt annat än så. 6 personal är sjuka och vi har bara hittat två vikarier. Jag har skulle vikariera måndag och tisdag i Välkomstklassen men åkte på även onsdag och torsdag. Jag tycker det är superkul men var inte förberedd på det. Dessutom försvann mina planeringar så det blev en del ÖTP - över tröskeln pedagogik. Då är jag glad över att ha jobat snart 19 år som lärare. Grunderna finns och sitter men å andra sidan har jag aldrig jobbat med totalt nyanlända elever förut. 

 

Solen skiner och när klockan blev halv fyra var längtan ut enorm. Jag ville bara hem och ta med mig hundarna ut. Allra helst ville jag ta dem med ut i skogen. Lycka för mig att det ska bli så. Efter första kissrundan efter jobbet ska jag nu straxt styra bilen mot Vångaskogarna. Där kan pälsklingarna få löpa fritt och framförallt Freja njuter av att sträcka ut. 

 

I morgon är det torsdag, träningsdag. Jag tror att fokus ska ligga på armar, axlar och rygg för att jag planerar in en längre cykeltur på fredag. Jag närmar mig det mål som jag planerat in att nå i maj 2017. Vore så himla gött att bocka av det redan nu. Det skulle vara en enorm vinst för mig. 

Av Mia - 18 september 2016 22:01

Av Mia - 18 september 2016 21:46

... än ordning och reda. Allt annat än lugn och ro. Allt annat än en i taget...


Ja, så är väl mitt liv lite just nu. Saker och ting bubblar runt lite här och där och redan infinner sig aldrig. Det är som ett ett hjul som snurrar. Tvätt att tvätta, mat att handla, tvätt att plocka ner, mat att laga, tvätt att hänga, mat att äta, tvätt att plocka ner, disk att plocka undan, tvätt att stryka disk att diskas... Ja, alla ni som har nån form av familj känner säkert igen er. Inkorgen är aldrig tom. Och tur är väl det, när min inkorg är tom är det dags att säga tack o hej. 


Min helg har varit fin. Väldigt bra. Barnen har varit här, vi har gjort saker i hop och saker i sär. Tonårsdottern har visat sig från den bästa av sidor och tonårssonen likaså.


Jag har fått en underbar dag i skärgården och tid i skogen. Jag är avslappnad, mjuk i kropp och själ. Jag är varm och glad. Jag har de bästa av barn, de finaste av pälsklingar och ett bra kärleksliv. Just nu är livet på topp, alla kategorier. 


Önskar er alla detsamma. 


Pussen o kramen...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards