Alla inlägg under augusti 2022

Av Mia - 19 augusti 2022 04:30

 


Nu är det snart två veckor sedan jag började jobba efter semestern. Skönt att vara tillbaka till rutinerna även om mitt diskbråck väljer att bråka och matta mig emellanåt. På jobbet är det mycket som händer. Den stora renoveringen är i full gång vilket gör arbetsmiljön svår. Oljud från alla möjliga maskiner hörs till och från, oftast till, lite här och där i huset. I förrgår asfalterades det dessutom utanför fönstrena så det luktade tjära överallt. Den tryckande hettan och en underdimensionerad ventillation bidrar även den till trötthet och huvuvdvärk. Något som däremot känns toppen är alla våra nya kollegor. Energin, den positiva stämningen och arbetsglädjen som de flesta uppvisar är fantastisk. Det här kan bli ett glimrande arbetsår. 


Bilden ovan är från en av våra sju planeringsdagars gemensamma fikastunder. Varje dag hade ett tema allt ifrån hälsofika och chokladfika till knytisfika. Väldigt uppskattat och då fick vi en halvtimmas gemensam tid att lära känna nya kollegor men även höra hur våra "gamla" kollegor haft det sedan sist. 


hemmafronten är det sig relativt likt. Värmen slår hårt mot storhunden och både han och jag har svårt att sova på nätterna. Jag förlägger promenaderna till tidig morgon eller senare kväll. Däremellan blir det mest en snabbsväng för att kissa. 


 


Som tur är har trädgårdsföreningen ett par fontäner som vi helt självsvådligt plaskar runt i. Ja, Kimmo iallafall. Freja och jag avstår att blöta ner oss. Dagarna innan semestern tog slut låg mycket fokus för min del att umgås med barnen men även gamla och nya bekantskaper. Och hur umgås man som bäst om inte över en god måltid!?!


 

Pizza på Mocca Deli med sonen. 


 

Räkmacka med Tyra. 


 

Kräft- och räksallad på Mocca Deli i trevligt sällskap. 


 

Jag har bara ätit sill och potatis en gång den här sommaren och jösses så gott det var. 


 

Bästa lunchen i sommarvärmen har nog ändå den här varit. Turkisk yoghurt, granuola och färska hallon. Hallonen visade sig vara värsta lyxmaten då de kostade nästan 1 kr styck. Jag unnade mig ändå det men framöver nu så blir det nog den frysta varianten. 


 


Redan nu märks det att det är mörkare på morgonen och kvällen, rosorna är nästan överblommade vilket vittnar om att vi går raskt mot hösten. Bitterljuvt men jag ser fram emot nästa årstid. Jag är så trött på värmen och längtar verkligen efter att dra på mig en stickad tröja och ett par jeans. Det ska bli så mysigt att fylla lägenheten med tända ljus och bara krypa i hop under en filt. Mörkret blir heller inte så påtagligt besvärande när man bor mitt i stan, det är ju alltid gatubelysning på. 


I helgen ska jag ta en sväng till IKANO-huset. Jag behöver handla hem lite småsaker från IKEA men även från några andra butiker som huserar där. Det är även dags att laga nya matlådor så ett par storkok kommer det att bli. På lördag blir det även en sväng ut på stan och prova på en, för mig, ny restaurang. Det kommer bli så mysigt. 


Hoppas ni får en bra fredag och ha nu en härlig helg. 

 

 



Allmänt · Jobb · Mat

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards