Alla inlägg under december 2023

Av Mia - 13 december 2023 17:30

Förrförra helgen blev en helg tillsammans med bästa kompisen. Hon har ställt upp så mycket för mig under tiden jag var gipsad så jag beslöt att bjuda henne på julbord. 


 

Vi var på hotell Ekoxen som var julpyntat och vackert. Vi fick ett bra bord lite avskiljt från de stora bullriga sällskapen. Ett fönsterbord med utsikt mot den vintriga Trädgårdsföreningen. Då vi kom till första sittningen så var allt så fantastiskt fräscht och smakligt uppdukat. Jag kan säga att jag siktade in mig på mina favoriter som är  fisk i alla dess former och givetvis Janzons. 


 

Efterrättsbuffén var sagolik. 


lördagen var vi uppe tidigt för en morgonpromenad med Tjejen. Vi promenerade genom hela Trädgårdsföreningen. Så gnistrande och vackert att jag nästan blev tårögd. 


 

När Tjejen var duktigt rasta tog vi svängen till Djurboden där vi åt "djurfrukost". Vi åt så klart inga djur men den kallas så för att man får ha med sitt djur. Tjejen älskar att vara där och busa med de andra hundarna men också få massor av klappar och gos av de andra människorna som är där. 


      

Vår lördagslunch intog vi på Mocca Deli. Oxfilépastan med tryffel var helt magiskt god. 


  

Vi passade även på att vandra genom stan så jag fick visa vännen all fin vinterbelysning.

 

 

Summerar jag helgen så blir det 10 av 10. 

  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards