Alla inlägg under mars 2017

Av Mia - 31 mars 2017 13:21

Den här veckan har varit både jobbig, spännande och omvälvande. I slutändan kan jag nog summera den som att "det kommer komma mera". 

 

Skönt att det mesta är lugnt, harmoniskt och går sin gilla gång på hemmaplan när förändringens vind blåser på jobbet. 

 

  

Av Mia - 31 mars 2017 12:11

Måndag var en skön och solig dag. Ett nöje att vara rastvärd.

Tisdag tränade vi mera...

Jag hittade även min första hästhov.

En njutbar tur till Glan i sällskap med mina pälsklingar.

Torsdag o fredag har jag lyssnat på läsande elever och kartlagt enligt Nya Språket Lyfter.

Nu kör vi 2,5 timmar till innan vi tar helg.

Av Mia - 27 mars 2017 09:39

En summering av helgen med hjälp av bilder

Kaffe Macciato

Lördagsbubbel

Räkvåffla!

Söndagsfrukost

Bio med dottern. Vi såg Skönheten och odjuret. Superbra! Emma Watson är inte bara snygg utan sjunger jättebra också.

Av Mia - 22 mars 2017 14:38

Vårade till det lite här på bloggen. Basilikagrönt. Känns starkt men ok. Jag vill verkligen ha vårkänslor nu. Sol, värme och sköna kvällar, jag saknar det och längtar massor. Sommaren är helt ok men våren är den tid jag tycker allra bäst om. 

 

I dag deklarerade jag. Det tog knappt 30 sekunder. Älskar appar som underlättar för oss. 

 

Lång dag på jobbet. Vi har öppet hus på skolan i kväll så jag är glad om jag är hemma innan 19:30. Tur att det bara inträffa en gång per läsår. Egentligen inget betungande för mig som inte har egen klass men jag blir trött ändå. SÅ när jag kommer hem får det bli snabbmat i form av pasta och köttbullar. Det fungerar det med. Jag behöver ju inte alltid ställa till med långkok. 

 

Jag ringde vårdcentralen i dag. På ena vaden har jag fått ett utslag och jag känner på mig att det är psoriasis. Lika bra att kolla up så att jag kan få rätt salvor att smörja med. Trodde faktiskt att jag skulle slippa skiten men är släkten full av psoriasismänniskor så varför skulle jag komma undan? Jag verkar ju dra på mig det mesta. 

 

Nu är det dags att återgå till jobb, sen en snabb sväng hem och rasta hundarna innan det är dags för ÖH. 

 

Ha det!

Av Mia - 17 mars 2017 23:03

Happy day önskar Freja!



Lilla skitungen som får plats på kudden.

Av Mia - 15 mars 2017 08:31

Jag hade en toppenhelg. Tyvärr avslutades den på söndag fm med feber och halsont.

Fredag, lunchrast på jobbet.

Skogstur på eftermiddagen med mina pälsklingar.

Solnedgång de luxe. Naturen bjuder på de vackraste av vackra upplevelser.

Lördagsmorgon med gigantisk räckmacka, täckt av vitlöksmajonäs. Mums!

Ännu ett par timmar i skogen. Kimmo lunkar mest runt. Freja däremot far runt, klippt hela tiden, som om hon vore med på ett GH-race.

Eftermiddagen bjöd på barafotasolning och....

... i solen.

När våren visar sitt bästa bara måste man grilla. Mysigt men framför allt

...supergott!

Av Mia - 7 mars 2017 19:06

För ett år sedan var jag helt sjukskriven. Nåt som till stor del höll i sigg fram till början av juni. Så har det varit sedan 5-6 år. Men för 9 månader sen tillät jag mig själv en tankevurpa.

Nu jävlar köper jag gymkort. Börjar i det lilla. Tänk sjukgymnastik. Nu kör jag snart samma pass som förr. Jag har på den här tiden dubblat min hantelvikt och benpressen.

Jag kan göra rygglyft, planka, cykla två mil och mkt mera. Min kropp är starkare. Den gör fortfarande ont. Varje dag. Men jag struntar i det då träningen håller mig på jobbet och har gjort mig gladare, mindre dimmig av diverse smärtlindring och framförallt så tycker jag så mycket bättre om mig själv.

I dag fixade jag 5x1 min plankposition med 15 rygglyft mellan varje omgång. Jag är långt ifrån smal, jag är inte muskulös men jag känner mig stark, nöjd och glad. Och det går inte av för hackor.

Nu tänker jag hänga i med 3-5 pass i veckan. Förhoppningsvis så länge jag lever, på ett eller annat sätt. För åren mellan 2012 och 2016 var verkligen inget liv som jag önskar någon

Av Mia - 6 mars 2017 15:21


   

Tränar inkallning. Det går nästan alltid bra, såvida inte Freja hittar sorkar och Kimmo hittar gräs som är gott. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards