Direktlänk till inlägg 6 oktober 2023

FREDAG...

Av Mia - 6 oktober 2023 16:45

...igen. Veckorna går i herrejössesfart. Nyss var det måndag och så står vi här igen inför en helg. Livet går verkligen i en orimligt hög takt. 


Början av veckan visade sig innehålla rejält med höstrusk. Tisdagen i synnerhet. Efter en lång rastvärd var jag så blöt att det droppade från jackan. Gårdagen var dock fantastisk. Sådana dagar känner jag mig som kär i livet. Efter jobbet hann jag både storstäda, tvätta och gå en fin promenad i Trädgårdsföreningen. 


 

Ny månad kräver ny månadsbild. Alltid lika kul att vända blad. Doftljuset som brinner är från Bauhaus och har en mild doft av tjära och läder. Låter kanske lite konstigt men det är en så mysig doft. 


 

Här i Linköping uppmärksammar man oktober månad, som också är rosabandets månad, genom vacker belysning på fasaderna kring Trädgårdstorget. Visst är det fint?!


Även i Trädgårdsföreningen satsar man stort på belysning. Här är det inte rosa men så fint att ströva runt och se många olika platser som är upplysta. 


 

Nästan en overklig bild. Belvederen uppe på berget och den vackra, gamla trappan. 



   

Efter jobbet i dag tog jag ännu en promenad. Det var ganska så kyligt i luften men väldigt uppfriskande. Höften är inte bra och blir värre när jag går men själen mår finfint av den friska luften, naturens ljud och dagsljuset. Till kvällen har jag förberett något av det bästa jag vet, handskalade räkor (av mig så klart) med vitlöksmajonäs och till det en härlig mozarellasallad. Jag tror dock att jag kommer slockna tidigt för jag har varit väldigt trött hela veckan. 


Jag önskar er en fin helg! 

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards