Alla inlägg den 3 oktober 2023

Av Mia - 3 oktober 2023 17:45

 

Hösten är ju som bekant här och bjuder på vackra morgon- och kvällshimlar. Helt klart njutbart. 


 

Höst ute kräver höstnaglar. Jag gillade verkligen den här mörkröda varianten. 


 

Sommaren drar som en sista suck i trädgårdsföreningen. Här är en blandning av överblommade rosor med de som fortfarande bjuder på de vackraste av färger. 


 

Man kan knappt tro att lusthuset vilar mot en damm utan den ser mest ut att sväva över en grön gräsmatta. Algblomning när den är som värst. 


 

Men hur fin är inte den här. Som en bild av kroppens nätverk av blodkärl. 


 

Jag är barnsligt förtjust i olika typer av gräs och vass. Älskar de här små plymerna. 


 

Det blev visst en naturblogg i dag. Men jag tycker att allt det vackra omkring mig ger så mycket energi. Jag försöker ta en promenad varje dag för att bara rensa skallen och bli som hel. Tyvärr bråkar min höft mer än lovligt just nu och det är mattande då det pågått i 9 månader. I går var jag på vårdcentralen och fick en kortisonspruta. Jag vet inte om den tog där den skulle för jag märker absolut ingen skillnad. Jag skulle iallafall avvakta i tre veckor, blir jag inte bättre får det bli en röntgen. 


Det här kan vara min favorit från den senaste promenaden. Jag har noll aning om vad den heter men vacker är den. Jag önskar att satte små lappar med ingormation om de olika växterna som finns i parken. 


   

I helgen lyxade vi till det med fläskfilé Oscar och grekisk sallad. Hur gott som helst. Tacka vet jag Foodora. 

 

Nu önskar jag er alla en fortsatt fin vecka


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards