Alla inlägg den 9 juli 2019

Av Mia - 9 juli 2019 08:41

I dag påminde facebook mig om att det är ett år sedan jag sa upp mig. Efter 20 år på samma skola sa jag slutligen upp mig. Då det förflutet så pass lång tid har jag börjat få perspektiv på det hela. Jag slutatde verkligen inte med flaggan i topp. Det kändes svårt att göra det när hela situationen var som att klamra sig fast vid ett sjunkande skepp. Jag borde givit upp för länge sedan. 

 

Vi var många som slutade samtidigt, många som liksom jag sökt nytt arbete under sommaren. Kanske var just vi den tunga barlast som höll skeppet nere?  När jag kom till min nya arbetsplats hamnade jag som i chock. Man kunde alltså vara lärare på en skola och ägna sig åt att undervisa till största del, man kunde få arbetsro både på lektioner och i sitt arbetsrum, jag kunde röra mig i korridorer utan att stoppa både fysiska och verbala konflikter. Jag hamnade i en frisk arbetsmiljö. Jag har haft en fantastisk tid på mitt nya jobb. 

 

Nu när jag inte längre är nyast där och sist in så känns det ännu bättre. Jag ser verkligen fram emot hösten då jag får ta emot min nya mentorsklass och ska dela den med en av de mest fantastiska, kompetenta, roliga och omtänksammma människa jag mött. Det finns, som alltid, en massa saker som jag fortfarande behöver lära mig och det känns toppen. Varje dag är en möjlighet att utvecklas. 

 

När jag nu kommit in i min semesterlunk lägger jag en del tid på att pyssla och dona här hemma. Senaste projektet är att förvandla alla svarta och omaka krukor till nån form av enhetlighet. Med sprayfärg från biltema är det inga problem alls. Älskar att det finns en spray som förvandlar dem från sorgligt svart till betongliknande. Bäst blev det när jag i botten la silvergår och sedan la ett tunt lager med granit över. 

 

 

Först täcka det svarta med silvergrått. 

 

 

Är man mindre vänligt inställd mot den här krukan kan man tycka att de ser ut som 70-talets stänktapeter eller en gammal trappuppgång i ett hyreskomplex. Jag däremot är väldigt välvilligt inställd. Har nu ett antal krukor till att spraya så jag får nog bege mig till Biltema igen och bunkra sprayflaskor. Det är så himla kul och det blir bra också. 

 

Dagen i dag kommer vara fylld av diverse små ärenden men jag ska även hinna med att övningsköra med sonen och så ska han och jag passa på att luncha inne i stan. Vädret är ganska tråkigt så det passar bra med lite inomhusaktiviteter. 

 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards