Alla inlägg den 6 mars 2014

Av Mia - 6 mars 2014 12:24

Det är ändainimärgenkallt ute. Termometern visar +4 men det grå molntäcket och snålblåsten drar ner känslan av vår mot en närmast höstlik nivå. Turligt, eller bara smart, nog så tog jag tjockisjackan i dag. Det är direkt oskönt att frysa när man är rastvärd. Härliga kollegan frös däremot inte alls. Istället pratar hon på om att isen har gått upp och att det är dags för morgondopp igen. Snacka om hurtigt. Men så är hon frisk som en nötkärna och pigg något så alldeles.

Stolt kan jag summera att jag har lyckats ta mig genom 4 av den här veckans arbetsdagar. Utan att trivas så här knastra på jobbet hade det aldrig gott. Det finns nog ingen sämre kombo än en dålig fysisk hälsa, mental utmattning och ett jobb man vantrivs på. Jo, om man lägger till en havererad relation så är det nog verkligen ett bottennapp. Glatt kan jag dock konstatera att jag bara har lite rygg och knäont så livet är nog ändå ganska bra. Det gäller att vrida på problemen och belysa det som är bra.

I dag slutar jag dessutom vid tre vilket innebär att jag kanske, kanske kan ta en liten stunds vila innan jag börjar med matlagning och tvätt. Jag brukar se till att det är tomt i tvättkorgarna jämna veckors torsdagar. På så vis har mina barn garderoben fulla av rena kläder och de kan packa med sig det som de behöver när de åker till sin far dagen efter.

Tyvärr vet jag att morgondagen dessvärre är den avskyvärda lämnmaifrånmigbarnendagen. För att hantera det på bästa sätt väljer jag att parera upp med måbrasaker. Så i morron ska jag åka hem till älskade Karro för en stunds fika, skvaller, skitsnack och skratt. Härligt!!!

Sådärja, nu är rasten slut och det är dags för problemlösning med ett par härliga 10-åringar. Japp, bästa jobbet har jag.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards