Alla inlägg den 4 april 2020

Av Mia - 4 april 2020 08:42

 ... ja det har jag fått. Nu har mitt påsklov börjat. Jag går givetvis inte hem utan jobb utan jag har med mig en hel bunt med matteprov som ska rätta och många uppgifter i classroom som måste läsas, rättas, skrivas kommentarer på och sedan skickas tillbaka till eleverna. Det känns ändå inte övermäktigt för jag äger min egen tid och väljer när jag vill sätta mig ner några timmar. 

 

Jag startade mitt lov på bästa sätt, på gymmet. Det var tre veckor sedan jag var där sist beroende på en envis hosta som bråkade. Oj, så tungt det var och träningsvärken i dag är mäktig.Jag var helt ensam på gymmet vilket var skönt, då går passet snabbare och jag slipper vara orolig för virus. Å andra sidan tänker jag att alla som är träningsvana är väldigt lyhörda på sina kroppars signaler och om någon är det minsta ur gängorna brukar de stanna hemma. Gymmet känns på något sätt som en av de säkraste platserna att vistas på. Det ska bli en sväng dit även i dag. 

 

Jag älskar mina helgmornar när det bara är jag som är vaken, jag var tidigt i säng i går och uppe tidigt i dag. Långt innan nyhetsmorgon startat satte jag mig med morgonkaffet och datorn i soffan. 

 

 

Den här stunden kan verkligen vara dagens bästa. 

 

Pälsklingarna beter sig lite som om vi inte hängt alls på evigheter varje morgon. Iofs har det varit natt och matte har sovit oc inte aktivt pysslat om de fyrfota. Freja sover ju hos mig under täcket så hon borde ju vara färdigtankad på närhet men icke då. Ozzy släppte jag ut vid 04.30 så han har väl anledning att känna att han vill ha värme och gos... 

 

 

En parkeradi knäet och en la sig demonstativt på datorna. Knasgökar.

 

 

 

I går, på jobbet,  fick jag en sån fin bukett tulpaner. Vackra färger som gör mig både glad och varm inuti varje gång jag ser den. 

 

 

 

Naturen och dess perfektion! Färgen, formen, strukturen... man blir ordlös. 

 

Nu ska jag ta hand om den här dagen. Hoppas ni alla har möjlighet att njuta av det vackra vädret. Det ska jag göra genom att gå en härlig långpromenad, ta en fika utomhus och bara vara. 

 

Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards