Alla inlägg den 21 augusti 2015

Av Mia - 21 augusti 2015 08:39

Bara tre timmar kvar innan jag tar helg. Just nu är jag innerastvärd för en enskild elev som behöver vila sig lite från aktiviteterna på skolgården. Så nu passar jag på att färdigställa nästa lektion och så lite bloggande förstås. 

 

Jag är i fullt fredagsfokus. Fredagskänslan har inte infunnit sig än. Finns flera anledningar men den dyker nog upp en stund efter tre. I dag är det hemkomst för mina egna barn. Jag gissar att de har haft en bra vecka då jag inte hört av dem så mycket. 

 

I kväll blir det nog insaltning av gurkor. Det är den sortens gurka jag gillar allra mest. Har hittat ett enkelt recept på nätet. Jag tror jag blivit googleberoende. Är det något jag inte vet svaret på så måste jag kola upp det bums. Förmodligen en jävligt jobbig sida hos mig. Lite besserwisser över beteendet. 

 

Ja, ja alla har vi våra sidor. Det gäller bara att stå ut med dem. Och gör man inte det får man kanske i första hand ändra på sig själv för att ändra någon annan är näst intill omöjligt. 

 

 

Av Mia - 21 augusti 2015 08:17

Kunskapande är bra grejor. Jag tror benhårt på att man lär så länge man lever. Nya ord, nya färdigheter, nya rutiner och liknande håller hjärnan i gång. Själen måste ju få sitt också. Det får den genom alla relationer man har med människor i både direkt närhet och de som är i perferin. Nya vänner blir som ett extra träningspass. 


Jag har i dag lärt mig en viktig sak. Ärlighet är inte alltid bäst, att tala om vad man känner, tycker och tänker är inte alltid önskvärt. Inte av alla iallafall. Därför måste jag nu anpassa mig, vilket tränar både själ och huvud. Somliga människor kan man inte säga till vad man tycker om en sak, man får istället välja att knipa igen. 


Det är väl där det svåra kommer in. För ibland när jag se le hult och vara glad trots att det inte känns innerligt, då liksom övergreppar jag mig själv. Men, men... jag ska göra mitt bästa för att reda ut det också. Men förmodligen kommer det gå sisådär och jag kommer att använda mig av strategin "undvika" istället. 


Nu är det full fart mot helgen som gäller. Och jag tänker se till att det blir en fantastisk helg. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards