Alla inlägg den 17 augusti 2015

Av Mia - 17 augusti 2015 22:19

Ny arbetsvecka, nya tag. Förhoppningsvis lite friskare än vad den förra var. Jag känner att magkatarren ligger där och lurar hela tiden men jag lyckas, med hjälp av omeprazol, hålla den i schack. I dag fick jag leka klasslärare lite grann. Kul tycker jag, att få göra sådana gästspel. Mindre kul är anledningen. Ordinarie lärare har brutit foten. Stackare, så här i början av terminen så är det det sista man vill, att vara i från sin klass. Nu skickar jag massor av kryakramar till min allra bästaste Karro, bli frisk fort. Inte för fort, och håll foten högt så att operation inte behövs. 


Konstigt nog kände jag mig på både bra humör och att jag hade lite extra energi när jag kom hem. Jag passade på att baka ett par pajer. I dag blev det het tacopaj och en skinka/ost/purjolökspaj. De blev bra båda två. Extra trevligt var det att ha matsällskap. 


Som norrköpingsbo blir man lätt rädd efter den här dagen. Tre stora grejor har hänt. Tre personer höggs ner med kniv, bara 300 meter från där jag bor, insatsstyrkan gjorde tillslag bara 2 km från mig och i andra änden av stan skedde en explosion, troligen en handgranat. Polisen måste haft en stressig dag. Jag hoppas innerligt att de som blev huggna klarar sig, en var visst helt utan fara men med två var det allvarligt. Skönt nog så greps förövaren omedelbart. Förmodligen en psykiskt sjuk människa. Tänk att det ska behöva gå så långt innan nån får hjälp. 


Nu är det snart dags att ta kväller. Balkongdörren är på glänt och jag njuter av den svala luften som kommer in. Jag är konstant jättevarm. Måste ha med mina mediciner att göra. Ibland känns det som om det brinner i händer och fötter och ändå kan Mats tycka att jag är relativt sval. Fast han kallar mig ofta för "sin lilla kamin". 


Men i kväll delar jag säng med mina fyrfota grabbar. En på vardera sida om mig. Mysigt. Tryggt. Lugnande och skönt. Troligen slår jag på en pod och njuter av någon av sommarens sommarpratare. Snart har jag lyssnat mig igenom allihopa. Bäst hitintills är nog Sanna Lundell. Ulla Skoog var också bra och jag lärde mig massor om hur man ska renovera gamla hus och fönster på ett varsamt sätt. Egentligen oviktig kunskap för mig som nog aldrig ska renovera nåt gammalt hus. 


SÅ god natt på er alla. Nu tar vi satts inför en härlig tisdag. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards