Alla inlägg den 6 augusti 2015

Av Mia - 6 augusti 2015 17:30

Somligt är är ett ord jag gillar. Synonym till vissa, en del och några. Somligt är helt enkelt underbart här i livet, vilket innebär att en del inte är det. Men vad är motsatsordet till somligt? HJälp, det kommer jag inte på just nu. 


I dag började jag jobba igen, somligt var härligt, underbart, roligt. Annat var mindre kul. Att leta upp och ställa tillbaka möblerna som jag haft i min sal hör absolut inte till favoritsysslan. Jäkla golvpolerarmuppar som inte kan hålla rätt på vilken sal möblerna hör hemma i. Det var inte bara jag som var drabbad. 


I dag gick det åt en del tid att kolla upp läromedel, fixa med pedagogiska hjälpmedel och leta efter bra uppgifter till de barn jag redan nu vet att jag kommer arbeta med under hösten. Sånt tycker jag är kul, det känns meningsfullt. 


För många av de barn som vi träffar är vi den stabila och stadiga grunden i deras vardag. Hur stökigt livet kan vara på andra håll så vet de hur deras dagar ser ut i skolan, de vet vilka krav vi har på dem, det litar på oss och vet hur vi kommer reagera och agera. Impulsivitet, humörssvängningar och andra överraskningar är inget man får syssla med här. Tydlighet, kontinuitet och konstuktivitet är vad som behövs och det är det vi levererar. Eller som vi uttrycker det "Ramar och Kramar". 


Jo, jag har världens bästa jobb. Visst, det kan vara stressigt, stökigt och emellanåt ganska så känslomössigt men på det stora hela är det fantastiskt. 

 

  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards