Alla inlägg den 30 december 2019

Av Mia - 30 december 2019 11:07

Dagen i dag visar sig vara en seg historia. Än så länge iallafall. Jag lufsar fortfarande omkring i pyjamas, dricker förmiddagskaffe och tittar på Nyhetsmorgon. Det är nästan ljummet ute men oj så grått. Det känns lite som att gå med gråa solglasögon på sig. Allt blir lite konturlöst och suddigt. Till och med pälsklingarna är avslgna och vill helst bara mysa i soffan. 


 


Vi ska chilla en stund till men sen ska jag gå ner och ta ett bubbelbad. Därefter ska ansiktet sättas på plats, hår torkas och kläder på. Freja och jag ska ta en tur först in till Ingelsta och hämta ut ett paket och därefter vidare mot kusin med man i Kvarsebo. 


Trots att det är måndag så är det på något vis fredag (för alla med vanliga jobb) och fredagskvällar brukar innebära lite extra gott att äta på kvällen. Dagen startar segt men har alla förutsättningar att bli en väldigt bra dag. 

Av Mia - 30 december 2019 06:35

Jag är ledig men väljer ändå att vakna vid sex. Varför? Jo för då kommer sambon upp med kaffe till mig o den lyxen är värd att vakna tidigt för.

Å sen kommer storvovven upp i sängen o tar plats. Han älskar att få gosa hos mig.

Även litenfisen kommer. Å andra sidan sover hon under täcket hela natten. Precis som här, mellan mina ben.

Bra stort på en bra dag. Här hänger vi ända tills vi hör att katten skrapar på dörren och vill in.

Ute blåser det galet mycket. Hoppas jag slipper nedfallna träd på min väg mot Kvarsebo i dag.

Ha en bra måndag, årets och deceniumets sista.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards