Alla inlägg den 23 december 2019

Av Mia - 23 december 2019 18:23

Vilken produktiv dag det här blev. Många sysslor har hunnits med och säkert dubbelt så många sysslor. Ån är jag inte riktigt klar heller. Sonen dök upp med en del tvätt som ska tvättas och strykas. Det gör mig inget alls. Vi har en fantastisk tvättmaskin och jag är bästis med strykjärnet. Jag älskar doften av nytvättade och nystrukna kläder. 

 

Nu har mörkret lägrat sig sedan flera timmar vilket är perfekt. Jag har, som vanligt tänt massor med ljus. Godiset är upphällt, skinkan på väg in i ugnen, marchallerna tända och glöggen värmd. Nu väntar bara turen på våra Bingolotter. 

 

 

Ljus, gran, adventsstjärna... Aldrig är väl julen så bra och så fin som dagen innan den kommer? Är det inte lite så med allt? Väntan och förväntan är det bästa. 

 

 

 

Hyacinterna levererade i år, perfekt utslagna i exakt rätt stund. Hela huset doftar fantastiskt. 

 

 

   

En rosa hyacint, ett värmeljus i hjärtat, marchaller på grindstolparna och grannens gran så vacker i bakgrunden. 

 

När jag gick kvällspromenaden med hundarna var det glimrande även utan snö och kyla. Alla villafönster så vackert upptända, tomterna pyntade med slingor och ljus. Det var tyst och stilla, knappt en bil som kom och jag mötte ingen. Lugn och ro, lite av världsfred i vår lilla vrå. 

 

 

 

Skinkan på väg in i ugnen så att vi ska få en ljummen skinksmörgås till kvällen. Svål och fett är upphängt till småfåglarnas frukost. 

 

 

 

Godisbordet är påfyllt och det finns mängder att fylla på med. Ingen ska behöva gå hungrig härifrån eller alla här möjlighet att bli lite sockerhöga. 

 

Nu önskar jag er en underbar 23:e december. Spelar ni på Bingolotto håller jag tummarna för att ni vinner. Visst vore det lite kul om någon man känner tar hem storkovan. 

 

Allt gott och fridens liljor till er alla, så hörs vi!

 


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards