Alla inlägg den 10 december 2019

Av Mia - 10 december 2019 07:01

Ibland händer det, att det man önskar slår in. I dag vaknade jag upp till minusgrader och vintervitt. Inte mycket av något men ändå så pass att magen fick ett glädjepirr.

Jag går upp på tok för tidigt, som varje morgon. Det gör att jag har gott om tid att vakna till, göra mig i ordning och pyssla om mina pälsklingar.

Efter kaffe på sängen, japp min sambo är fantastiskt som servar med det, börjar dagen på mjukaste sätt.

I dag kunde jag också glädjas åt att mina första hyacinter slagit ut.

Notera de hemstöpta ljusen som jag lagt som en prydnad. En present från en härlig människa med ett varmt hjärta, beundransvärd styrka och magisk kreativitet. Att möta nya människor är alltid spännande och intressant och vissa gånger visar det sig att de år som små glimrande ädelstenar bland vanlig gråsten.

Den här lådan har hängt med i många år nu. Då ryckte jag att den var lite dyr men den har verkligen betalat sig. Här i har det varit både blommor och vissa år adventsljus. Jag minns att jag köpte tre men de andra två är bortgivna tidigare jular.

Den här välkomnande ställningen har jag fått i present ni sommar stod den ute med sommarblommor i. Nu får den välkomna oss med en julgrupp. Jag blir glad varje gång jag ser den och tänker så klart på givarinnan.

Nu är det dags för att ta tag i dagen. Klä på, gå med hundar, skrapa bilrutor och sedan dra till jobbet. I dag blir det övertid. Dålig planering av mig, eller kanske bara ont om tid gör att jag kommer ha 25 prov att rätta innan jag kan sätta betyg i geografi. Dessutom ska betyg sättas i matte och samhällskunskap. Ångestladdat. Jag är rädd att klicka fel. Skulle vara katastrof. Så håll nu tummarna för att jag har bedömt rätt och även klickar rätt bokstav på samtliga elever.

Trevlig tisdag på er alla!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards