Alla inlägg den 6 december 2019

Av Mia - 6 december 2019 20:42

... en nyklippt nacke, färgbomb och lite annat göttigt klet som jag smetat in i håret så blev det så här..,,

Jag tackar Linda som försöker laga det frisören i augusti hade sönder likt en treåring sim hittat en sax..,,

Av Mia - 6 december 2019 19:15

Nu är det fredag. Igen. Veckorna svischar fram. Jag vet inte hur jag ska hinna allt men vet av erfarenhet att det gör jag ju. Varje gång, varje år, varje termin, varje dag. Kanske inte varje lektion men på det stora hela hinns det mesta med. 


På jobbet är det full rulle med att göra klart omdömen samt att rapportera in betyg. Nationella proven ska också registreras men det tänker jag att jag kommer hinna med nästnästa vecka. Att planera bra lektioner känns som prio ett. I matten håller vi på med geometri. Ett kul och uppskattat arbetsområde. 


 



Min lilla hörna i arbetsrummet är nu täckt av diverse kom-i-håg-lappar, block med uppmaningar till mig själv att göra eller sutföra uppgifter. Jag litar inte långre på mitt minne. Förmågan att hålla många bollar i luften är minimal. Ren tur ibland att ingen katastrof inträffat. Det kan vissa stunder kännas som att köra bil utan linser. Allt blir blurrigt, diffust och jag ser verkligen bara det som är precis framför näsan. 


Det som får stryka på foten på hemmaplan är väl träningen men det beror nog mest på att jag flyttat runt lite i prioiteringslistan. I går valde jag att övningsköra med sonen och att passa på att uträtta lite ärenden i stan. Dessutom lyxade jag till det genom att sola en stund, gött. Kroppen blir varm, mjuk, jag dåsar bort en stund och det i sig är återhämtning. 


I dag jag däremot varit duktig och tränat. Direkt efter jobbet följde bästa kollegan med mig hem, hon är inte bara elevcoach uutan också utbildad frisör. Så nu har mitt hår fått sig en översyn. Bild kommer vid ett senare inlägg. Efter klippningen drog jag i väg till gymmet. Det är väldigt rörigt där just nu. Ombyggnation pågår. Jag tror att det kommer sluta med den dubbla kvadratmeterytan, dessutom så ska det också bli bastu. Underbart. Jag längtar. Ska bli så skönt att inte behöva åka till Norrköping eller Finspång när jag är bastusugen. 


I morgon är en tur till Stockholm inplanerad. Jag och sambon samt Tyra med pojkvän ska åka dit. Bara över dagen men det kommer bli så mysigt. Bara min kropp är med mig så jag klarar att sitta i bilen så länge. Det kommer lösa sig för i värsta fall kan jag ta stark, stark medicin (eftersom det inte är jag som ska köra). 


Planen med Stockholm är främst att få lite julstämning via Gamla Stan och Skansen. Det hade varit mysigt om det kommit snö men vi får glädjas åt vackra ljusdekorationer istället. Nu är det strax dags att landa in kvällen framför Idolfinalen och förmodligen somna innan den är slut. Lite så som varje fredag ser ut efter en intensiv arbetsvecka. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards