Alla inlägg den 26 juli 2014

??

Av Mia - 26 juli 2014 10:18

Den här sommaren är galet fantastisk och fin. Varm, solig, mjuk och generös. Den värmer min hud, smeker min kind, glöggar min hud. Den går in i djupet, driver vätskan ur kroppen. Den är krävande. Gör mig kladdig och fuktig på dagen, sjöblöt på natten. Sätter mig i arbete genom att tvinga mig att tvätta handdukar och sängkläder dagligen. Men det är ok. Jag gillar läget. Jag ska minnas det i oktober när regnet öser ner eller varför inte under en slaskig promenad i februari.

Otack är världens lön och människorna är ett otacksamt och missnöjt släkte. Jag lider med hunden. Han kommer liksom inte undan hettan. Det enda som hjälper är sena kvällsbad i någon sjö. Vi har fått några riktigt fina kvällsdopp tillsammans.

I dag är det ännu en dag när termometern landar på +30 grader innan klockan är elva, i skuggan. En oplanerad dag ligger framför mig. Det känns ganska bra. Jag borde stryka lite men det höjer ju tempen ännu ett par grader. Det blir nog till att söka upp en skuggig plats och hoppas på att en svag vind kommer åt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards