Alla inlägg den 25 juli 2014

Av Mia - 25 juli 2014 22:53

What comes around goes around, karma, det jämnar ut sig eller varför inte min personliga favorit "få igen för gammal ost". Det är ju bara helt strålande. Bjud på gammal ost och själv få en rejäl matförgiftning. Snacka om omedelbart skipande av rättvisan. Som att gräva gropen och själv ramla däri.

Jag är inte en hämndlysten person. Jag orkar inte hänge mig åt sånt. Förmodligen är jag på tok för lat. Men livet är ju helt underbart ändå. De som förtjänar mina hämndaktioner får oftast vad de förtjänar. Utan att jag behöver göra något alls. Livet slår tillbaka på ett eller annat sätt vartefter.

Varför ältar jag detta kretslopp av gärningar? Vet inte riktigt. Kanske pga något jag hört eller sett. Förutom den här kvällens lilla djupfundering har jag mest surfat på lättjans våg denna fredag. Handlat, slappat, promenerat vovven, lyssnat på bok och slutligen haft en mor-och dotterkväll. Tyra och jag promenerade en sväng på stan för att sedan käka hamburgare på Trägårn. Knasmätta tog vi en promenad genom stan, tittade på allt vackert och funderade på att käka glass men vi kom fram till att det var omöjligt att trycka ner mer i våra mätta magar.

Nu har vi just kvällskissat hunden. Det är fortfarande ohyggligt varm men jag ska ta en kall dusch och sedan försöka sova lite. För i morron är en ny dag där vi alla får vad vi förtjänar.... Eller inte....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards