Alla inlägg den 13 juni 2015

Av Mia - 13 juni 2015 16:26

Ibland blir jag liksom fast i saker och ting. Jag kan totalt snöa in på ett spel, en maträtt, en författare, ett godis, en dialekt. Ofta så är det inga större grejor men så kam det vara. Under en tid har jag käkat, mig snart less på, tomat och mozzarella sallad med basilika. Jag måste hålla igen på det så att jag även i fortsättningen kan äta det. Så i dag tog jag upp en gammal besatthet, broccolisoppa. Helt galet kanske med tanke på att det är helt snällhet ute.

Just nu har jag "vila" hemma med mig själv. Telefonen är av och nedstängd en stund. Snart även paddan. Jag ska bara chilla och se prinsbröllopet. Tvättstugutiden gav jag bort till grannen. Jag ska bara ta det lugnt. Och tänka lite. Ni vet, ibland behöver man fundera över sitt liv, val, möjligheter och hur man på bästa sättet kan investera i sin framtid. Jag känner att jag har kört lite fast, behöver ta tag i saker och ting och kanske om det är möjligt utvecklas lite. Iofs så betyder kris utveckling men jag vill hellre utvecklas utan kris.

Kanske dags att ta fram den gamla hederliga dagboken som jag skriver i med en alldeles vanlig penna. Där i kan jag vara otroligt mycket mera ärlig och öppen. Men även jäkligt hård mot mig själv. Det som jag ser i skrift är så mycket starkare än det som finns i tanken. När det finns saker som oroar mig då lättar det lite när jag får sätta det på pränt.

Så nu önskar jag er alla en underbar, somrig dag med eller utan prinsbröllop.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards