Alla inlägg den 18 juni 2021

Av Mia - 18 juni 2021 09:08

 


I dag har jag min första semesterdag. Jag hade kunnat sova längre än till sju men en morronpigg gammal kollega var sms-sugen. Jag är ju en morgonmänniska så det gjorde inte så mycket men i fortsättningen ska jag nog sätta min telefon på stör ej. Jag var också vaken ett par timmar i natt. En annan gammal kollega, som jag gissar hade varit på AW fick för sig att messa mig. Eller jag hoppas hen hade varit på AW.  Hur som helst, jag vaknade till vid ett, gick ut med en flåsig Kimmo vid två och somnade nog om vid tre. Så i natt har sömnen varit ryckig men det är ok med tanke på att jag faktiskt är ledig i dag och många dagar framöver. 


I går tog jag hand om tvätt och städ så i dag får det bli andra "må-bra-saker". Jag ska ta en sväng på stan, sitta ner på ett café vid något torg med nåt gott att dricka. Det kommer förmodligen bli en is-latte eller två. Godare än så kan man nog inte hitta under årets varmaste dag så här långt. Och latten ska så klart avnjutas i det bästa av sällskap. 


Trots byggställningar och barack utanför fönster och balkong så känner jag i dag ett skönt semesterlugn i kroppen. Nyhetsmorgon på tv:n, kaffekoppen påfylld och noll stress.  Gött mos helt enkelt. 


Nu önskar jag er en fin dag, det kommer bli varmt så glöm inte att dricka. Drick helst vatten för té och kaffe är minusvätska. 


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards