Alla inlägg den 7 juni 2021

Av Mia - 7 juni 2021 11:30

  Nu så går vi in i elevernas sista vecka innan de får sommarlov. Avslutningen är på torsdag och innan dess ska de hinna ha klassens dag på onsdag samt städa sina skåp och lådor, lämna in böcker och allt som hör läsårsslutet till. 


Oturligt nog åkte jag på en rejäl förkylning med feber, hosta och allmän matthet i tisdags så jag har varit hemma tre dagar. Inte kul. Jag var iallafall iväg och gjorde Covidtest som tack och lov var negativt så trots lite kvarhängande symtom så är jag ändå på jobbet i dag. 




  

Sista dagarna har ju varit rejät varma vilket inte uppskattas av storhunden. Med honom måste jag förlägga promenaderna till tidig morgon och sen kväll, däremellan blir det bara snabba kissturer. Han har en förkärlek till att bädda upp min säng så fort tillfälle ges. Jag kan lämna sovrummet efter att ha bäddat och jag hinner bara ut i köket så hör jag honom böka runt. Oftast ligger han inte ens kvar efter stöket utan går och lägger sig någon annanstans. 



   

Jag tycker inte att jag har en överdrivet varm lägenhet. Den ligger på bottenplan och solen skyms av kringliggande hus. Jag har bara direkt sol ca 3-4 timmar per dygn vilket är skönt. Det var ändå ganska gött att hämta upp fläkten ur förrådet. Den hjälper förvånansvärt mycket. 


 

I går tog Freja och jag bussen upp till Berga för att gå en långproemnad tillsammans med Tyra. Det går faktiskt superbra att ha lilltösen med på bussen. Hon älskar ju att åka bil så jag var aldrig orolig. 


 

Tyra visade mig ett superfint område att promenera i. Skog och vattendrag och ganska ilskna svanar fick vi möta. 


Det var varmt, supervarmt. Skönt att vi hittade en perfekt plats för Freja att bada vid. 


   

Hon är som en draghund den lilla pajsaren...


 

På bussresan hem var det en slagen hjältinna jag hade med mig. Hon bara kolapsade. 


 

Det här är från lördagens promenad i Trädgårdsföreningen. Härligt att det finns så pass många vattendrag att Kimmo kan svalka sig, åtminstone upp till armbågarna. 


 

Vackert och rogivande. 


 

Magisk utsikt!


 

Livets stig...


 

Nu har det nyaste monstreabladet slagit ut. Det blev ett stort blad som är perfekt flikat. Jag är så glad. 


I dag var det supervarmt redan på morgonen. Tunika, capribyxor och en vårkavaj var ändå för mycket kläder en sån här dag. Jag gillar värme men som så många andra tycker jag lagom är bäst och för mig är lagom ca 20-22 grader. Just nu landar skuggtemperaturen på 21 grader och klockan är bara förmiddag. Det kan bli en kämpig dag. 


Nu önskar jag er alla en fin arbetsvecka. Njut av det som njutas bör. 



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards