Alla inlägg den 28 maj 2021

Av Mia - 28 maj 2021 12:15


Så har vi omigen tagit oss igenom en arbetsvecka och går mot helgen. Sista helgen i maj innehåller Mors dag. I år kommer inte jag kunna plocka liljekonvaljer och sätta på min mammas grav. Det känns lite trist. Första gången sedan hon dog som det inte kommer bli av. Det är allt för tidskomnumerande att ta sig dit via kollektivtrafiken. 


I morgon kommer mina barn hem på middag igen. Supermysigt. Jag hoppas på bra väder, inte för att vi ska sitta ute utan för att jag ska bjuda på en somrig sallad. Är det regn och rusk är man sällan sugen på kall mat utan då passar en varm soppa mycket bätte eller en mustig gryta. 


I går fick jag stifta ny bekantskap med en granne pga av felleverans av paket. Early Bird hade förväxlat våra paket, jag fick hennes och hon mitt. Jag var lite slarvig och öppnade hennes, jag kollade helt enkelt inte adressen. Man tror ju att det är rätt. Snacka om min förvåning när det låg en rosa tunika i paketet istället för min beställda ryggsäck. Grannen var lite mer företagsam än jag och sms:ade mig. Så i går eftermiddag traskade jag över till porten brevid. Det visade sig att det var en supertrevlig kvinna som bjöd in mig. Kul att få se en annan lägenhet som låg åt samma håll som min. De har nog varit identiska men hon hade ett superstort kök och bara ett sovrum. Man hade helt enkelt slagit ut väggen mellan köket och det lilla sovrummet. Det gjorde att hela lägenheten var mycket öppen och ljus. Tydligen är det bara två lägenheter i hela huset som man gjort så med. Grannen visade sig vara en hundvän av rang och erbjöd sig att rasta mina hundar om jag nån gång skulle behöva det. Det känns ju toppen att veta att det finns någon som kan rycka ut om det krisar. Hon är dessutom nybliven pigg persionär så hon har massor av tid. 


Den här veckan har min vårdcentral inne i Norrköping jagat mig pga ett par dåliga blodprov. Jag har ju helt glömt att byta Vc så allt blev så krångligt. Jag var inte supersugen på att åka över till Norrköping för att först lämna prover och sedan få ett fysiskt läkarbesök. Nu lyckades jag lösa det genom att kontakta Trädgårdstorgets Vårdcentral här i Linköping. Jag fick komma dit och lämna prover. Supertrevlig vårdcentral och jag tror att jag ska lista om mig dit. Nära är den också, bara 500 m från mig. Det fysiska läkarbesöket byttes mot en telefontid och jag kände mig supernöjd och väldigt glad när det visade sig att min mängd röda blodkroppar återgått till normal nivå samt att kalcium/natrium-balansen var ok igen. 


Så jag går in i helgen med en nöjd känsla och är förvissad om att jag kommer få en bra lördag och söndag. Nu önskar jag er alla detsamma. 

 

 


 



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards