Alla inlägg den 4 april 2014

Av Mia - 4 april 2014 22:26

Hade skrivit ett långt och förklarande inlägg. Men det liksom försvann i cyperrymden. Nu tänker jag ta några snabba glas och sen stupa. På riktigt.

Av Mia - 4 april 2014 14:57

Åh, äntligen är det fredag. Jösses vad lång veckan varit. Lång, smärtsam och tröttande. Stolt kan jag pusta ut och känna "I did it!" Det har varit en del tårar men nu så får jag bara vara. Vila, andas, sova, slumra, gå, stå och allt det där. När jag vill och hur jag vill. Det gäller att ladda inför nästa vecka då nya tag måste tas.

Solen skiner över oss. Den vräker ner livskraft och energi. Herr Snålblåst vill ändå inte riktigt släppa taget men med en rejäl jacka på så kan han dra dit pepparn växer. Jag fullkomligt älskar att naturen vibrerar av lust att svida om till skiraste grönt. Jag är nog som ett barn inför julafton. Dessvärre vet jag att jag redan vid midsommar, när allt vänder, kan känna både sorg och vemod. Själva spirandet är det som gör mig lycklig. Vardandet i sommaren ger mig inte lika mycket. Antingen regnar det för mycket eller så är det för varmt. Kanske har jag varit bonde i mitt tidigare liv. De verkar ju aldrig vara riktigt nöjda med vädret.

I dag ska jag ta svängen förbi fina Karro på vägen hem från jobbet. Saknar henne så mycket på jobbet. Saknar henne på fritiden också. Med henne blir det liksom lite roligare i livet. Roligare och skönare i livet blir det också av att leva med Jonas. Mer "livat" på alla plan. Det här med kommunikation har fått en helt ny betydelse sen jag blev tillsammans med honom. Brist på kommunikation eller en dålig sådan är väl det som styr till det i de flesta relationer. När jag har mina dåliga dagar är jag ganska svårkommunicerad.

I kväll ska jag bli bjuden på grillat. Det lutade åt lammkotletter. Låter inte dumt alls. Tidigare i mitt liv så brukade det vara tillbehören som gjorde grillningen. Men inte nu längre. Ingen, och då menar jag verkligen ingen, kan grilla så saftigt och precist i min smak som han. Nu funderar jag bara på vilket vin som passar bäst till lamm. Jag är inte så sugen på rött.

En dag som denna är jag tacksam för att jag härdat ut hela arbetsveckan, att jag fått ha mina fina barn hos mig ännu en vecka, att jag haft två bra studiedagar på jobbet tillsammans med de grymmaste och vassaste av pedagoger. Det finns så klart massor av flera tacksamhetsfrön att odla.

Vilka väljer du att sätta under luppen just nu?

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards