Direktlänk till inlägg 15 maj 2014

Switch!

Av Mia - 15 maj 2014 19:02

On-off, fram-tillbaka, arg-glad, hoppfull-hopplös... Ja det finns polariteter här i livet. Emellanåt har jag svårt att förstå somligt och somliga. Det känns som PMS-de luxe. Eller inte... Alltså, jag känner mig inte drabbad utan mest berörd. Till och från funderar jag på om det skulle lätta om jag körde ner huvudet i en ishink. Det är ju inte alltid man har kylvaror med sig så då får jag bara andas och försöka föreställa mig fruktträdsblommor om våren.... Det hjälper.

Jag har förstått att jag är likt en 1800-tals skald i Sverige. Totalt missförstådd. Men, bara för att jag ofta misstolkas behöver ju inte det innebära att nån annan har rött. Om nån tror jag är ledsen kan det ju bero på att jag just där och då var i andra tankar. Tänker lite på kollegan som häromdagen kom fram och la handen på min axel och sa "men, hur är det, har det hänt något?" Absolut inget var fel just då. Jag bara slappnade av en stund.

Ett annat exempel hämtar jag ur dagen som gått. Jag blev oerhört okoncentrerad och ofukuserad under planeringsråden på jobbet. Munnen glappar, skrattet och skämten haglar. Lagom uppskruvad av arbetskamrater som befinner sig på samma nivå som jag, ja då kan det inte bli annat än trams. Mitt i skrattet fastnar jag. Jag vänder mig mot Karro och undrar "vad är det som händer, är jag hög nu?" Svaret jag fick var ju underbart. "Nej, det är bara du som lyser igenom". Lysa, ett vackert ord som ligger fint i munnen. Jag älskar det som lyser. Maskrosor...är de inte gudomligt fina. Som små solar i gräset.

Maskrosor är ju en växt med gudomliga krafter och skepnader. Man kan göra vin av dem, bara en sån sak! Men när de väl får stå där de står, utan att bli ratade, så ändrar de form. De går från glatt gult till ett underverk av skirt vitt. Som en flicka som mogna eller en frukt som blir ätlig. Ta dig en rejäl titt! Det du rensar bort utan att ens tänka på det kan vara något av det vackraste vackra som du har sett.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards