Alla inlägg den 1 maj 2014

Av Mia - 1 maj 2014 19:44

... eller nåt sånt.

Kanalisera. Just nu handlar jäkligt mycket om att kanalisera de energier som växer till sig inom mig. Har du nånsin haft ångest så vet du vilken kraft det är. Just nu försöker jag skapa ordning i det kaos jag lever i. Att börja röja rent fysiskt och praktiskt känns skönt och bra. Rensa, kasta, kategorisera, spara, slänga... Varje svart säck som fylls lättar mitt hjärta. Att i hjärtklappningsjakten skita i ryggont och annat för att bara lyfta, titta, värdera och avgöra känns underbart.

När jag kan få hjälp av mina barn att reda ut härvan känns det ännu bättre. Vi pratar och minns, agerar och ser framåt. De har som alltid massor av tankar och historier att berätta. Jag är så lyckligt lottad som har två så hjälpsamma barn. Det är nästan så jag ser fram emot att rensa vidare i röran.

När det blir lite för motigt och tungt, ja det är då det händer. Det plingar i telefonen och jag får några uppmuntrande och från mina själsfränder. Tack snälla ni för att ni ger och ger utan krav. En dag gör jag detsamma, även om jag för er skull hoppas att slippa. Det är skönt att bli "tänkt på". Det här tillståndet är ju inte konstant. Jag ska ju inte för alltid gå runt som insvept i en filt av trötthet och desperation. En vacker dag, snart, kastar jag av mig den och då jäklar...

Då kommer jag ha lyft bort väldigt många säckar ur mitt inre. Jag kommer ha en ryggsäck men den kommer inte vara smärtsamt tung. Jag tror att det händer snart, jag känner det på mig...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards