Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Mia - 8 maj 2014 19:03

Ja, ibland är chefens stadiga uttryck jäkligt bra att använda. "Så får det bli".

I mitt läge har jag inte haft några större valmöjligheter, inga alls faktiskt. Som nån jäkla diktatur. Menar att det endast fanns ett alternativ. Men, det visade sig inte vara så dumt alls. Jag blev positivt överraskad.

Sen så innebär ju alla förändringar inte automatiskt förbättringar. Nu gäller det för mig att hitta den där jädraranammakänslan och jagredermigsjälvstyrkan så kommer det bli bra. Och bra eller iaf bättre är det ända krav jag har.

Vad jag pratar om?

Jo, jag ska flytta...

Av Mia - 8 maj 2014 15:03

Jag står för att jag är konflikträdd. Jag står också för att jag är bättre på att ge råd än att ta. Ibland använder jag mig av nödlögner eller sk vita lögner.

Min fulla övertygelse är att nästan ingen, med vilje, undanhåller fakta eller information. Alltså, när saker är märkligt i min tillvaro så vänder jag felsökningen mot mig själv. Om någon inte fullt ut vågar säga till mig vad den tycker och tänker beror det förmodligen på att jag vid ett eller flera tillfällen reagerat märkligt.

Sen så är ju människan, iallafall de från samma kultur som jag, knasig. Istället för att säga "jag vill inte" så blir det ofta "tyvärr, jag kan inte" följt av en vit undanflyktslögn.

I dag är ännu en tråkig dag med tanke på hälsa och allmän förvirring. Jag tror inte jag nåt botten men kanske gör jag inte det den här gången.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards