Alla inlägg den 6 maj 2014

Av Mia - 6 maj 2014 13:10

Kloka och tänkvärda ord fick jag höra i dag. Jag hade gjort en snabbsummering av mitt tragikomiska liv som faktiskt innehåller väldigt många avsked, uppbrott, död och liknande. Hon sa "Jag tror att livets alla avsked är små förberedelser för det slutgiltiga, så  det kommer att gå lätt för dig". Man skulle kunna tro att hon typ uppmuntrade mig att avsluta mitt liv här och nu men så tar jag det inte alls. Det var en trösterik tanke, för mig iallafall. Livet är som en förberedelse inför det som kommer sen.


Jag vet att det går stick i stäv med mina tidigare inlägg om att livet ska levas här och nu, att det inte är nån generalrepetition. Kanske, har inte bestämt mig än, är det så att livet är chansen och vägen men det som kommer sen är målet. Ja, jag vet inte... kan nog suga på den karamellen ett bra tag och formulera och omformulera mig. Ville bara dela med mig av en ganska så fin tanke. Sen så är det ju som med allt, man tar emot det, hanterar det eller bara låter det passera.

Av Mia - 6 maj 2014 09:37

Alltså, det gäller att ta sig an livet från lite olika synvinklar. Jag fick en jäkligt bra fråga i dag. "Värför är det viktigt för dig att veta?"  Så jäkla bra. Den ska jag använda mig av. Är jag sen så behöver jag inte säga varför, det är ju faktiskt självklart. Jag startade för sent. Är jag trött, har ont, är ledsen, har ångest mm vill jag gärna analysera varför men... ibland räcker det med ett konstaterande.


I dag konstaterar jag,

  • jag är trött
  • jag har huvudvärk
  • jag har ångest
  • jag är på jobbet
  • jag känner mig febrig
  • jag saknar mina barn
  • jag är sugen på gyrosrulle

Allt detta utan nån förklaring. Det liksom bara är så. Och i morron kommer en ny dag att sätta tänderna i.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards