Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

När det värmer!

Av Mia - 20 oktober 2012 22:44

Nu är det dags, på tiden... verkligen. Tid att sätta ord på tacksamheter och glädjeämnen.

I dag blev jag så otroligt glad över att möta en kollega som jag inte sett på ca 10 månader. Vi sprang i hop på Willys, vid kassan. Var träffas småstressade, sjukskrivna mammor om inte där. Tacksam är jag över detta möte.

Glad blev jag över att få hem mina fina barn en extra kväll för att deras pappa skulle jobba. Vi har haft en mysig kväll med baguette, räkor, kex, ost, röror och givetvis godis. Många mysiga samtal har vi hunnit med, för att inte tala om gos med hund och katter.

Tacksam är jag också över att barnens pappa stannade på en kopp kaffe. Det är inte ofta vi talas vid på tu man hand. Skönt för mig att få berätta lite om hur livet är och de orosmoment som följer sjukskrivningslivet som en parasit vilket sedan förpestar våra barns liv.

Tacksam är jag även över att min bror ska hjälpa till imorgon med att hämta de sista möblerna ur mormors lägenhet.

Glad är jag över att Finaste traskade i väg till vännen på 30-års fest. Han är väldigt saknad här hemma just nu men.... När jag inte funkar just nu i somliga sammanhang vill jag inte hålla honom tillbaka. Att umgås med mig måste ju till slut ses som nån slags bestraffning. Jag älskar om möjligt Jonas ännu mera för att han finns där för mig. Jag förstår att det måste vara himla knepigt och förvirrande.

Tacksam är jag också för de i härdiga samtal och påminnelser som jag får från vänner och kollegor. Det värmer otroligt mycket.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards