Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Mia - 29 oktober 2012 20:34

Potatis & baconlåda till middag, hur gott som helst. Ett glas rött till det för att fira. Jag var ju hos ögonläkaren i dag och där konstaterades det att mitt vänstra öga var helt bra. Otroligt! För en månad sen låg hot om mer eller mindre total blindhet över mig. Läkaren hade aldrig varit med om nåt liknande. Hon kan inte förklara varför jag drabbats men det spelar ingen roll nu när allt är bra.

Då det var lite kallt i huset fick barnen hämta in ved så att vi kunde tända i kaminen. Jag älskar doften, ljudet och värmen som kaminen ger. Nersjunken i morfarsfåtöljen fick jag sen en skön massage på axlarna av min älskling. Starka, varma händer som samtidigt är underbart mjuka. Underbart!

Ett glas rött till och jag kan känna att det känns som det ska. Bra! I morgon tar jag kidsen med mig till "moster Karro" för en mysig kväll med övernattning. Barnen har längtat så efter det. Och jag med...

...

Av Mia - 29 oktober 2012 09:29

Uppe med tuppen skulleman kunna säga. Skönt med vintertid. I dag är det omigen dags för ett besök på ögonmottagningen. Jag gillar det inte. Dropparna jag får för att vidga pupillen svider och synen blir dålig i flera timmar efteråt vilket i sin tur ger mig huvudvärk.

Så håll tummarna för att jag inte behöver komma tillbaka på länge.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards