Direktlänk till inlägg 17 januari 2015

Det är så här...

Av Mia - 17 januari 2015 18:58

...det ska vara. Vaknade utsövd. Kaffe i sängen och morronmys. Ja, då kan man verkligen säga "god morgon".

På förmiddagen åkte vi och hämtade vitrinskåpet som jag köpt på loppis. Att jag lyckades pruta ner det 200 spänn gjorde det hela ännu bättre. Eftermiddagen spenderades i garaget. Mats skruvade isär och maskerade medan jag gjorde vad jag kunde med grundfärgen. Helt rätt gradantal att måla i. Jag har tidigare försökt mig på likartade projekt men då i sommarhettan. Inte lyckat. Färgen torkade för fort då och det hela slutade med en halv centimeters färghinna. Osnyggt!

Desto snyggare kommer det här bli. Ska bara kolla upp knoppar. Det blir ju liksom pricken över det berömda i:et. Längtar redan efter att måla på med färgen. Då kommer ju känslan ännu mera för hur slutresultatet ska bli. Men nu får målat vänta till i morgon.

En natt utan min älskade Kimmo är vad jag mäktar med. Nu är han hos oss igen. Jag vet att han haft det kalasbra. I dag hade han visst varit ute på en tretimmars promenad. Det märks. Han är så lugn och avslappnad. Tack allra käraste bror för det. Kissekatten har jag nu lämnat över till världens bästa granne och fina vän. Kanske kommer Helene även att sno mitt badkar när jag är borta men jag hoppas inte det.

Nu är jag parkerad på en filt framför brasan. Vinglaset finns inom räckhåll. De mest underbara dofter letar sig ut till mig från köket. Han är en jäkel på mat, min Mats. Precis som jag så gillar han vitlök, champinjoner och rött kött. I kväll blir det entrecote. Jo, det känns jäkligt lyxigt och jag kan säga att det här skulle det vara lätt att vänja sig vid. Men som nån sa till mig en dag; du är väl värd att skämmas bort.

Så jag passar på att njuta av mina helger, som känns som semester. Jag laddar energi och styrka. En skön och underbar känsla. Att älska och vara älskad, inget går upp emot det.

God lördagskväll till er alla nu. Vart ni än är....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards