Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Besviken....

Av Mia - 23 november 2012 00:10

Jag är förmodligen en av de sällsynta patienter som blir besviken och ledsen över att slippa operation. Jag hade lagt allt mitt hopp till den där cystan på äggstocken. Bara den togs bort skulle jag bli fri från värk och smärta. Det visade sig, tyvärr för min del, att det var en sk funktionell cysta. Den har brustit någon gång den senaste månaden och är nu försvunnen. Sånt ska göra jäkligt ont, speciellt när den ändå var så pass stor. Konstigt att jag inte märkt det. Eller inte. Ständig smärta som lindras av pancod kanske maskerade det hela.

Med tårar lämnade jag mottagningen. Ångest, rädsla, oro! " Vad gör jag nu" Tankar om hur jag ska orka, och varför jag ska kämpa mera slogs inom mig. Skam, skuld. Alltid där. "pålåtsassjuk" Ursäkta mig för det jag inte orkar, ursäkta mig för det jag väljer att göra utan att egentligen orka. Alla inställda roligheter, alla tvingande måsten.

Tanketrängsel och känslostopp!

Ologisk och utmattad kraschade jag hemma i soffan. Ifrågasatt och misstrodd. Ironiserad och sårad. Ja, jag har ont. Ja, prover visar på inflammation i buken men... Var finns hjälpen!

När jag faller, som jag föll i dag är önskan stor. Längtan enorm. Att bli fångad, upplockad utan krav på motprestation. Ja, jag är ologisk. Kanske skulle även du vara det i mitt ställe. Döm inte utan att först försökt förstå.

Mitt liv kommer gå vidare. Det rullar på med eviga bortprioriteringar och missade trevligheter, sömnlösa nätter och mig som nejsägande mamma, sambo och vän. Innan du dömer mig. Tänk på en sak. Jag har inte valt det här.

Jag valde aldrig bort jobb, yoga, aktiviteter med mina barn, fester med mitt jobb, träffar med vänner och mysiga stunder med de jag älskar. Jag har inte valt soffläge, isolering och dålig ekonomi.

Det enda jag egentligen valt var att vara jag. Och just nu känns det som ett ganska dåligt val. Jag är i uselt skick därför ber jag, så ödmjukt jag kan, låt mig bara vara den jag är.

 
 
Barbamamma

Barbamamma

25 november 2012 08:10

Men du, nu när du landat lite så tänk såhär, det var inget allvarligt, det betyder att du kommer att kunna bli frisk! Men din kropp är i obalans och kanske inte den vanliga sjukvården kan hantera det utan du måste söka alternativ hjälp och samtidigt börja äta sånt som motverkar inflammation, jag vet att gurkmeja är bra. Jag förstår att det känns svårt nu nu när sjukvården inte hittar felet, men de är inte bra på den typen av sjukdomar. Du kan tyvärr inte vänta på hjälp utan du måste själv söka upp den så fort du orkar KRAM

http://barbamammas.wordpress.com

 
Vonkis

Vonkis

26 november 2012 23:35

*kramar om*

http://vonkis.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards