Alla inlägg den 21 november 2012

Av Mia - 21 november 2012 22:39

Är i nån slags andra andning. Kan bli så när man fått adrenalinpåslag. Jag får det av rädsla, irritation, ilska och en massa fler känslor. För att stilla rastlösheten tog jag en så rask promenad som kroppen tillåter med min fyrbenta bästis.

Jag har fått en otrolig störtning och massor av kärlek av min sambo det här året men... Tack vare Kimmo tvingas jag ut 2-3 gånger om dagen minst och går längre än till brevlådan varje gång. Det är ju så svårt att säga nej till bedjande ögon och gnyenden trots att kroppen värker och jag får stappla fram.

Jag ska se till att sätta larmet nu så jag kommer upp i tid i morgon det är en viktig dag för mig. Läkarbesök och mormorsbesök. Kanske, om jag orkar, tar jag svängen förbi jobbet. Jag saknar min vänner där. Sen så har jag en mer eller mindre stående kaffeinbjudan från en nyvunnen vän. Det värmer. Det är skönt att ha nån att prata med som liksom sitter i samma båt som jag.

Nu önskar jag er alla en god natt och hoppas ni får sova riktigt skönt.

Av Mia - 21 november 2012 15:56

Trist och trött dag efter en vakennatt. Löjligt lite aktivitet i går men det räckte för lilla mig. Kvällont och nattsmärtor. Vågade inte ta dubbeldos av pancod och sömntablett. Rädslan att vara omtöcknad i fall cystan brister stoppade mig. Vid tretiden slumrade jag till.

Kimmohunden hade också ont, nykastrerad som han är. Vi gnydde och stönade i kapp i soffan under natten. Att vi sov där berodde på att jag liksom inte tog mig upp en våning på kvällen. Bra beslut för då höll vi inte resten av familjen vakna.

Två korta promenader har vovven och jag gjort. Däremellan har vi slappat, sett på tv och läst. I går fick jag en hel kasse böcker av vännen Linda. Skönt att läsa sig bort till en annan miljö och andras bekymmer. Lyckliga slut hoppas jag dock på.

Jag är så jäkla känslig just nu att jag kan gråta till reklamfilm. Eller bli arg. Jag verkligen avskyr Zalandos reklam med en hysterisk skäggapa i bild i 4:ans ständiga pauser.

I morron är det äntligen dags för inskrivningsbesök på gyn inför min operation. Längtar efter att bli av med cysthelvetet som dinglar runt i min äggstock likt en tennisboll. När väl operationen är gjord får jag ta tag i allt det där andra som liksom är på vänt nu.

En sak i taget som min finaste brukar säga.

Boken jag läser just nu är:

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards