Alla inlägg den 5 november 2012

Av Mia - 5 november 2012 22:14

Nu började vi läsa den här!

Av Mia - 5 november 2012 20:35

Jag sjunker ner i soffan bland mjuka kuddar och gosigaste filten. I kaminen sprakar en värmande brasa. Ute är mörkret kompakt och tystnaden hörbar. Min älskling kommer med en värmande dryck, i form av irländskt kaffe. Om en liten stund är det dags för dagens höjdare, eller en av dem. Stunden då jag läser högt ur en bok och samtidigt får en skön massage där jag som bäst behöver.

Jag älskar dessa stunder. Mjuk värme och starka, lindrande händer. Det är kärlek, både given och fådd.

Av Mia - 5 november 2012 14:40

Jag har länge höjt förmågan att välja vad man känner, tycker och reagerar på. Har det hänt nåt så har jag bitit i hop och gillat läget. Negativa tankar och känslor har fått stå tillbaka. Det har väl aldrig hänt att jag "exploderat" av ilska.

Jag börjar fatta en sak nu... Det funkar inte att stänga av, lägga åt sidan sånt som är jobbigt och tufft. Det blir inte bättre av att hålla tyst och bita i hop. Skräpet lagras i kropp och själ och skapar kaos.

Det svåra är att sedan veta vad som ska göras. Vad är viktigt att lufta, vad behöver tas tag i. Somliga saker är så gamla att det inte ens är möjligt att reda i. Hur gör man då?

Så praktiskt det vore om man kunde lyfta ut hjärnan och skölja den i klart källvatten och sedan göra detsamma med själen. Nystart, ren och fräsch.

Lika underbart som behagligt skulle det vara om jag kunde fara till macken och tanka i mig kraft och energi. Tyvärr är det omöjligt för människan är ingen maskin. Går något sönder är det lättare att laga om det syns på röntgen. I annat fall blir det bra mycket konstigare och man har noll koll på hur lång tid läkningen kommer ta.

Tid är knepigt för mig. Dagarna glider mig ur händerna. Smärta och trötthet saktar mig. Dåligt samvete för min oförmåga gör det hela värre. Jag ser bara allt ogjort. Borde kanske börja med listor igen för då ser jag att saker verkligen blir gjorda.

Kunde jag välja annorlunda i nuläget så skulle jag. Jag är där jag är, förmodligen pga alla mina tidigare val och för första gången börjar jag inse att kanske är min kropp sjuk för att jag allt för ofta kört över min själ.

Jag ska vila mig i tanken att insikt är en god start för bättring.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards