Direktlänk till inlägg 1 september 2012

Eftertänksam

Av Mia - 1 september 2012 21:32

Känner mig lite eftertänksam i dag. Eller kanske fundersamt reflekterande. Mycket rör sig i mitt huvud och kanske ännu mera i hjärtat.

Mitt i ingenting far en tanke eller känsla genom mig som en sportbil på Autobahn eller kanske mer fladdrande som en fjäril på spmmarängen. Utan synbar mening eller mål. Nån sorts oförklarlig oreda skapas ändå.

Dagens bästa möte var nog mitt och barnens besök hos min mormor. Hon är nyss inflyttad på ett äldreboende. Är man 99 år gammal så är det inte lätt att anpassa sig eller börja trivas. Min mormor är fantastisk, en rar tant som alltid är vänlig och aldrig vill vara till besvär. Hon är så go och omtänksam mot mina barn. Det kniper dock i mitt hjärta när jag ser hennes oro. Det är så många saker som vi yngre tar för givet som de äldre inte gör.

Jag är dock tacksam över att ha fått dela så mycket tid och upplevelser både med mormor och min mamma och pappa. Det är ju faktiskt berikande att ha fått vara nära mina föräldrar som var så svårt sjuka under så lång tid. Min mormor däremot har varit väldigt frisk och det är också härligt att ha fått uppleva.

Många människor lever på i sina liv utan några svårigheter eller motgångar alls... Det är nog snarare mer synd om dem. Jag menar, hur utvecklande är det? Vad lär man sig om sig själv då? Ofta är det just den typen an personer som är så snara att döma andra, som är så otroligt starka i sina åsikter om hur saker och ting ska vara och gärna slänger ur sig fördomar. Ganska små personer helt enkelt.

För att citera min mormor "lite ödmjukhet skadar aldrig".

 
 
Barbamamma

Barbamamma

2 september 2012 10:20

Oj 99 år det var inte dåligt! Har hon bott hemma tills nu? vilken krutgumma! så klart svårt för henne att vänja sig, rutiner och välbekant blir viktigt när man åldras för att klara av vardagen. KRAM!

http://barbamammas.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards