Alla inlägg den 14 maj 2016

Av Mia - 14 maj 2016 23:16

 
Det här blev ju också en helg, men en av lite annorlunda slag. Utan barnen fast det eg var min helg, vi har kastat om lite. Jag fick ändå ändå träffa dem på fredagseftermiddagen då de ville fira mig, jag fyllde ju år tidigare i veckan. Lite fika och mysig tid tillsammans kändes skönt. 


Sen kom väl en ganska oväntad vändning i något som jag helst inte går in på här... Det satte i gång en hel massa tankar, faktiskt mer tankar än känslor. Och väckte en hel del frågor, som jag inte alls ställde. Och på de jag ställde fick jag ganska knapphänta svar. Ja, allt kan ju inte falla på plats på en gång. Det måste få gå ett par varv inne i mig. 


I går var jag superslö, trött som tusan. Ville liksom sova bort hela dagen. Psykiskt ansträngning mer än utebliven sömn och fysisk trötthet. Jag sov, kollade tv-serier och rastade hundar till största delen. På sena eftermiddagen var det ändå dags att ta tag i mig själv. Långbad med musik, skrubbning och trimning från topp till tå. Hårtvätt med inpackning och allt som hör till när man förbereder sig inför en dejt. Många kanske skulle tycka att sånt är jobbigt. O det är det ju, om man ska hålla på så var och varannan lördag. Jag är ju aningens bekväm men lite så där då och då är det kul. Ett glas iskallt vitt, sminkning, torka och platta hår, matcha bh med trosor. Bara en sån sak? Hur många dagar har jag matchande set på mig? Jag borde nog verkligen uppdatera mina underkläder. 

 

En tur på stan. Tyvärr ville inte vädret bjuda på den mysiga uteserveringskänslan. En stor stark på första stället, en god drink på nästa så var utetiden slut. Har man en valp hemma kan man inte vara hemifrån så länge, inte om man inte vill plocka bajs och torka kiss.  Dessutom var det ju den stora ESC-kvällen. Men, jag får villigt erkänna att dejten gav mersmak. På många sätt. Även o min matchning inte noterades... Men....


Det kommer ju alltid ett men... Men det men-et håller jag för mig själv (ja, jag vet att det är olikt för mig att inte outa allt här, kanske är jag äldre och klokare), och så är det väl bäst att den som det där "men" gäller få veta först. 


I dag har vädret verkligen inte varit roligt. Nästan bitande kallt men då gäller det att trotsa. Så det blev en hundpromenad i Getåravinen även i dag. Jag blir så jäkla varm i hjärtat och glad i hela kroppen när jag ser mina hundar trivas. Skog, vatten, branter, hålor, gräs... Allt finns där, det där som de älskar. 

 

Eftermiddagen har ägnats åt administrativt arbete. Dokumentation och liknande. Nu drar dagen sig mot sitt slut och jag ska bara vara igen. Kanske ta ett bad, bädda rent i sängen. Det blir stökigt väldigt fort där när det är tre pälsbeklädda fyrfotingar som hänger där varje natt. Men mysigt har vi det. Så jag tvättar gärna...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards