Direktlänk till inlägg 26 mars 2015

Fel, fel fel

Av Mia - 26 mars 2015 16:00

  Nu är jag felprogrammerad på nåt vis. Jag inser att min kropp känner fredagsfeeling trots att det bara är torsdag. Hur kan det bli så? Eller är det bara (å det är nog inte "bara") att jag känner mig lycklig. Glad och lycklig. Fredagsfestlig på nåt vis. 

 

Ibland känns det nästan som ett tabu att vara glad och nöjd på sitt arbete. Speciellt om det finns många andra som är missnöjda. Känslan kan bli att det är bäst att hålla käften då för man vill inte utsättas för någons kränkande kommentarer där ens egna arbetsbelastning och insatts ifrågasätts. 

 

Jag känner mig glad och tacksam över att jag har mitt drömjobb. Att jag är behövd och att jag ganska ofta gör skillnad och kan bidra till mina elevers utveckling. Det är ju i första hand för just mina elever som jag är här. 

 

Lite av lyckokänslan hänger givetvis i hop med att den bästa killen kommer till mig i eftermiddag. Vi ses ofta. Nästan jämt. Men så emellanåt tar vi oss en kväll på egen hand. Skönt att vara själv och pula runt hemmakring och skönt att man får egen tid med sina barn. Viktigt också. Kärleken mäts inte i kvantitet utan i kvalité. 

 

 

 

När man inte bor i hop så blir ju tillfällena när man ses väldigt mycket mer lyx än vardag och jag gillar det. Det här "upplägget" passar mig fint just nu. Jag kan inte säga att det är så jag vill leva och ha min relation för resten av livet men med tanke på vem jag är just nu så är det den absolut ultimata lösningen. Sen så är ju alla människor föränderliga och när tiden går så ändrar man ofta på sig. 

 

Japp, nu är det kanske tid att börja laga lite mat till mitt fotbollslag. Nej, det har jag inget men jag lagar mat som skulle räcka till ett. På listan i kväll står det pasta och baconsås, sallad och kanske ett glas vin eller en öl.  

 

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards