Alla inlägg den 27 mars 2015

Av Mia - 27 mars 2015 12:24

 

 

Jamenuså.... I dag är det rätt dag och rätt känsla. Fredagsfeeling de lux. Trots att jag har haft en natt full med sömnluckor så känns det himla bra. Har man inte sovit så djupt går det bra mycket lättare att komma upp på morgonen. Att vakna flera gånger per natt hör ju liksom till i mitt liv. Sen så finns det ju bättre och sämre anledningar till att jag vaknar. Nattens hörde till den första kategorin. 

 

Morronpromenixen med Kimmo var så skön att jag aldrig ville gå hem. Mulet och fuktigt i luften men ändå nästan ljummet i luften. Otroligt härlig start på dagen. Det är så skönt att vandra runt lite random och lyssna på fåglarna och hälsa på de andra morgonpigga hundägarna. Men efter en halvtimma var det faktiskt hög tid att bege sig till jobbet. 

 

 

 

Det blir en speciell stämning på jobbet varje fredag. Alla är lite gladare, mer tålmodiga och spontana. Det märks på eleverna att de uppskattar vårt goda humör. Speciellt hos de äldsta som går hos oss. Det blir mer skämtsamt och roligt att ummgås med dem. 

 

I eftermiddag ska jag bara ta ett snabbt varv med hunden och sen kommer kärleken och hämtar oss. Eftersom jag har världens bästa kattvakt, som skämmer bort kissen en hel del, så kan jag med gott samvete spendera så mycket tid som vi vill hemma hos Mats. Det är lite semesterkänsla över att vara hos honom. Jag blir mycket mer avspänd och lugn. 

 

I kväll ska vi äta våfflor. Inte på efterrättsvis utan på middagsvis. Då lägger jag sallad och en god laxröra på istället för sylt och grädde. Lite som utbakade crepes. Jättegott och det kan varieras i oändlighet. Tror att det får bli en tur till Ica Maxi för de har bästa laxröran men också en supergod aioli med kräftstjärtar i.

 

Resten av helgen ligger framför mig som ett oskrivet blad. Det hänger en del på vädret vad som ska göras och bli gjort. Det jag med säkerhet vet är att jag gärna sover ordentligt i natt, kommer läsa en bok, lyssna på poddar, gå långpromenader med hunden och kanske ta en middagslur. Lyxigt va? 

 

 

 

Hur ser din helg ut?

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards