Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av Mia - 12 augusti 2014 17:15

I dag känner jag verkligen att jag lever. Både kropp och själ känns. Det är ok. Somliga dagar är det så. Efter en vakennatt, en för lång promenad i går, efter lite för mycket längtan och lite för starkmat så känns det att jag lever. trots det eller kanske just därför ar jag kommit på mig själv att vandra längs korridoren på jobbet med ett leende på läpparna. nu är jag på G, nu är vi alla på G. Den samhörighet som jag känner på min arbetsplats önskar jag att alla kunde få känna när de stiger in på jobbet en regnig måndagsmorgon. Så var det i går, jösses i havet vad det vräkte ner när jag på 8 minuter tog mig till jobbet på min cykel. Tur att jag rotade fram ett regnställ innan jag gav mig i väg på morgonen. När jag skulle hem var det en lätt match. 5 minuter utan minsta ansträgning.


I morse var vädret strålande men luften var mer än sval. Jackan åkte på och jag blev inte särskilt svettig. Ganska nice det med. I dag har jag fått prata mycket med kloka kollegor om ett av de skolämnen som ligger mig varmast om hjärtat. Engelska. Det finns så mycket bra tips och idéer på nätet, både i form av olika facebookgrupper och andra forum. En hel del känns överkomligt medans andra saker kräver lite mer av en för att göra det till sitt eget. Flippade klassrum verkar väldigt spännande och givande. Det måste jag lära mig mer om.


Tänk att det liksom aldrig kan ta slut. Ingen kan bli färdiglärd och ingen kan bli klar. Världen är full av saker man behöver/måste/vill/kan lära sig. Jag lär mig nya saker varje dag. Helt fantastiskt. En del saker fastnar lättare än andra. Somligt måste liksom nötas in och vissa saker känns omöjligt att hålla rätt på. Lösenord och koder är för överjävligt att komma i håg och hålla i sär. Dessutom måste de ju bytas ut med jämna mellanrum och det är inte alltid som det funkar att bara lägga till en siffra bakefter. Nej, en bättre strategi måste jag utarbeta för att hålla rätt på det.


Hur gör du? Och framförallt, vad har du lärt dig i dag?

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards