Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Mia - 17 januari 2013 21:00

När läget ändras, när jag känner att det vänder, ja då är det gött.

Morronen startade med ett uppvaknande av brutal smärta. Bara att släpa mig ner en våning, ta värktablett och sen ramla ner i ett hett bad. En dryg timma senare var vattnet svalt men det onda hanterbart. Åh vilken lättnad.

Så skönt att lite lättare i kroppen kunna gå upp och väcka min Finaste, på ett av de finare sätten. Sedan har dagen rullat på.

Handling, mormorsbesök, upphämtning an bröderna Karlsson, tvätt, strykning och lite matlagning. Allt orkade jag med utan vila. Ny medicin har jag börjat ta. Reumatikerpiller som ska dämpa inflammationerna i kroppen. Snälla låt dem hjälpa utan allt för många biverkningar. Hälsbrännan slog dock till efter 30 minuter men den kan nog pareras med Omeprazol.

Nu är våra minsta i säng. Hunden promeneras av sambon och jag lutar mig lite lagom trött tillbaka i soffan. Jag summerar dagen som en bra dag. Kanske inte kroppsligt men själen är glad och tillfreds.

Nu önskar jag er en go kväll och en skön fredag. Fredagar är väl bara helt underbara. Speciellt de som innebär att mina stora små gullungar kommer hem.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards