Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Mia - 15 augusti 2012 19:52

Trött och dan när jag kom hem var det underbart svalkande att ta ett bad i Tjen.

Sedan blev det grillning i nya fulsnygga grillen. Ingen grillar ytterfile' som Jonas.

I kväll har jag förhoppning om lugn och ro. Återhämtning och kraftsamlande.

Av Mia - 15 augusti 2012 11:23

Förmodligen hör kärlek och stolthet i hop. Den man älskar villkorslöst är man stolt över. Å andra sidan så finns inte utrymme för stolthet när det gäller riktig kärlek.

Det jag menar är att det inte får finnas en stolthet som bromskloss i kärleksrelationens utveckling. Att en relation har sina kriser är inte konstigt för kris betyder ju utveckling. Utveckling som leder till ökad förståelse och samsyn är fantastiskt men för att nå dit behövs både vilja och engagemang, något som många parter i relationer omkring mig inte alls verkar vilja bjuda på.

Alla får välja som de vill. Jag hoppas bara att de som gör ett aktivt val för något också inser att de väljer bort något annat.

Inte bara när det gäller relationer har valen en viktig betydelse utan i vardagens små finurligheter. Kaffe/te, ni vet... I det kan vara nog så svårt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards