Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Osovbart!

Av Mia - 17 december 2012 01:52

Jobbigt läge, svårsomnat i natt. Ingen panik dock, jag kan faktiskt sova på dagen om jag vill. Kroppen gör ont, själen med. Rygg, ben, huvud, käke(förkylning på G?) och handled värker. Själen svider.

"Ont ska med ont förgås", "Öga för ett öga" osv. Eller "Vänd andra kinden till". Vad ska vi välja? Själv är jag jäkligt ledsen över att jag så högljutt och gränsöverskridande gjort min åsikt hörd. Jag gillar mig själv bättre när jag kniper igen och trycker ner. Att jag dessutom var påstridig var ett mycket dåligt val.

Saker man vill säga, som kan såra, bör man säga lugnt och stilla. Det är svårt för konflikträdda Mia. När det sedan exploderar vet jag.... Det var jag som tände stubinen, varsågo och ta smällen.

Efter hantering av diverse explosiva varor darrar jag inombords. Inte bara jag, jag vet, men det här är min blogg. Då har jag himla svårt att bara fortsätta.

Med dunkande hjärta kommer 20 år gamla minnen tillbaka. Även yngre sådana. Och givetvis skuldkänslorna. Så klart allt är mitt fel!

Att vara människa, att ingå i ett sammanhang, att hålla relationer levande, så jäkla svårt. Vare sig det gäller jobb, barn, kärleken, vänner eller släkten.

Mitt svåraste är dock att bromsa i tid, att lugnt förklara min ståndpunkt i det hela. Och givetvis, med min medberoendestörning, tar jag utan omsvep hela skulden. Självklart! Har någon felat måste det vara jag.

 
 
Ingen bild

systeryster

17 december 2012 19:43

åh vad jag känner igen mig så mycket i det du säger. men glöm inte bort att det du känner är inte fel, och har du en åsikt. säg den, har människor problem med det, är det deras problem, inte ditt. Det är svårt att göra alla nöjda, svårt att göra alla till lags. Sätt dig själv först, du har det besvärligt nog med allt det onda, så ha inte dåligt samvete. puss och kram

 
Barbamamma

Barbamamma

21 december 2012 21:44

Ja usch det är jobbigt när man blivit arg och skällt och sedan ångrar sig...men du är bara människa och och jag är bara människa vi är inte perfekta KRAM

http://barbamammas.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards