Alla inlägg den 12 december 2012

Av Mia - 12 december 2012 19:59

Även om kroppen är öm och långsam kan jag inte annat än njuta. Den friska luften, kall och torr, men renande fyller mina lungor. Doften av snö, skog och röken från huset det eldas i väcker mysiga och lyckliga minnen till liv. Åsynen av världens lyckligaste hund som rullar, pulsar, hoppar och skuttar värmer i hjärtat. Ljudet av mina kängor som får snön att knarra för varje steg jag tar är lugnande och tröstande.

När jag vänder och sakta promenerar tillbaka biter nordamvinden mina kinder. Och då, just då, blir känslan oerhört stark. "Det är så skönt att ha hittat hem igen".

Av Mia - 12 december 2012 19:57

Även om kroppen är öm och långsam kan jag inte annat än njuta. Den friska luften, kall och torr, men renande fyller mina lungor. Doften av snö, skog och röken från huset det eldas i väcker mysiga och lyckliga minnen till liv. Åsynen av världens lyckligaste hund som rullar, pulsar, hoppar och skuttar värmer i hjärtat. Ljudet av mina kängor som får snön att knarra för varje steg jag tar är lugnande och tröstande.

När jag vänder och sakta promenerar tillbaka biter nordamvinden mina kinder. Och då, just då, blir känslan oerhört stark. "Det är så skönt att ha hittat hem igen".

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards