Alla inlägg den 11 februari 2021

Av Mia - 11 februari 2021 20:16

Nämen för tusan. I kväll när jag sminkade av mig insåg jag att jag är en färgglad person. Jag insåg också att jag kan tacka lavaart för att jag kan dölja det.

I morron ska jag till ögon mottagningen o hoppas allt är ok.

Av Mia - 11 februari 2021 18:51

Lite lätt färgglad. Som om jag vore en regnbåge har jag i dag stegat runt på jobbet. Ja, det gör ont. Och ja, det spänner och värker men va fasiken jag älskar att jobba. 


I morgon har jag tid på ögonmottagningen. De ska kolla hornhinnan, ev blödning, hur näthinnan ser ut osv. Sen var det vågot om en grumlad lins. Hur som helst, fint att alla engagerar sig. 


I dag är jag sååå mycket bättre. Jag har jobbat. Jag har dammtorkat, dammsugit och svabbat. Å så har jag tvättat och storkokat. Bra skit helt helt enkelt. Men jag kommer absolut somna  ovaggat. 


I morgon är det fredag och jag hoppas ni får en superbra dag. Själv har jag en morochdotterträff. Kände att en dejt inte var vad jag behövde, den får vänta en vecka till. 

Av Mia - 11 februari 2021 06:33

 


En olycka händer så lätt. De flesta olyckor sker i hemmet, badrum och kök är tydligen toppnoteringar. Jag tog ju badrummet på nyårsafton då jag halkade på väg ur badkaret. Nu har precis den skadan läkt och då i sann Mia-anda passar jag på med en ny halkolycka. Den skedde dock inte inanför hemmets dörr utan ute på hundpromenaden. Jag måste säga att jag blev riktigt imponerad över hur svullen jag var i går morse. Men efter att ha suttit upp hela dagen i går, så la sig svullnaden ganska bra. Så pass att jag i dag tänker åka och jobba. Jag är fortfarande mest rödfärgad och har en bra foundation som täcker bra. Det röda i ögonvitan finns dock där men det är ändå ganska ok. Jag fick tips på broddar och nu tror jag det verkligen är dags att skaffa det. I och med min EDS är jag också extra dålig på balans och har svårt att rädda upp en vurpa då jag är så instabil. 


 

Innan jag gick och dratta omkull i måndags så hade jag storkok här hemma. Inte till mig utan åt sonen som pluggar hemma på distans. Inget krav han har på mig utan jag gör det så gärna. Det blir ju lite till mig också. Nu skäms jag lite för att jag har folielådor. Sonen bor hos pappa i Norrköping och jag har tidigare servat med 15-20 matlådor i plast och glas dessa har jag inte hunnit få tillbaka. Jag vet att han återvinner men just folie är väldigt onödigt. I kväll tror jag att jag kommer storkoka köttgryta och ris. Lika så bra att smacka på när jag ändå ska leverera lådorna under en snar framtid. 




 


Just där jag bor är det en fantastisk mix av stilar på husen. Många är mer än 100 år gamla. Här finns också mycket nybyggt, framförallt i kvarteren nära ån. Som ny i stan njuter jag verkligen av omgivningarna. 


 

Att promenera precis innan solen går ner är magiskt. Jag känner mig som inbäddad i en blåtonad filt. Men som sagt, det är halt så det gäller att man är försiktig. 


Var rädda om er denna torsdag!




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards