Direktlänk till inlägg 11 februari 2021

NÅGORLUNDA "PÅ BENEN" IGEN

Av Mia - 11 februari 2021 06:33

 


En olycka händer så lätt. De flesta olyckor sker i hemmet, badrum och kök är tydligen toppnoteringar. Jag tog ju badrummet på nyårsafton då jag halkade på väg ur badkaret. Nu har precis den skadan läkt och då i sann Mia-anda passar jag på med en ny halkolycka. Den skedde dock inte inanför hemmets dörr utan ute på hundpromenaden. Jag måste säga att jag blev riktigt imponerad över hur svullen jag var i går morse. Men efter att ha suttit upp hela dagen i går, så la sig svullnaden ganska bra. Så pass att jag i dag tänker åka och jobba. Jag är fortfarande mest rödfärgad och har en bra foundation som täcker bra. Det röda i ögonvitan finns dock där men det är ändå ganska ok. Jag fick tips på broddar och nu tror jag det verkligen är dags att skaffa det. I och med min EDS är jag också extra dålig på balans och har svårt att rädda upp en vurpa då jag är så instabil. 


 

Innan jag gick och dratta omkull i måndags så hade jag storkok här hemma. Inte till mig utan åt sonen som pluggar hemma på distans. Inget krav han har på mig utan jag gör det så gärna. Det blir ju lite till mig också. Nu skäms jag lite för att jag har folielådor. Sonen bor hos pappa i Norrköping och jag har tidigare servat med 15-20 matlådor i plast och glas dessa har jag inte hunnit få tillbaka. Jag vet att han återvinner men just folie är väldigt onödigt. I kväll tror jag att jag kommer storkoka köttgryta och ris. Lika så bra att smacka på när jag ändå ska leverera lådorna under en snar framtid. 




 


Just där jag bor är det en fantastisk mix av stilar på husen. Många är mer än 100 år gamla. Här finns också mycket nybyggt, framförallt i kvarteren nära ån. Som ny i stan njuter jag verkligen av omgivningarna. 


 

Att promenera precis innan solen går ner är magiskt. Jag känner mig som inbäddad i en blåtonad filt. Men som sagt, det är halt så det gäller att man är försiktig. 


Var rädda om er denna torsdag!




 
 
Amisa

Amisa

11 februari 2021 11:22

Usch vilken otur du har, hoppas det snart blir bättre igen!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Mia

11 februari 2021 18:23

Tack fina du. Jag är på bättringsvägen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards