Direktlänk till inlägg 23 februari 2021

DAGEN I DAG!

Av Mia - 23 februari 2021 18:36

 Lugn start. Serier, té och ägg, lugn och ro. Jag roddar själv i min egen verklighet. Så gött för kropp och själ. Sen promenad med hundarna.... O fy f--n. I går hade det torkat upp. Under natten hade det kommit nederbörd. Mina hundar tass-sprätter upp oljedammspartiklar på hela underkroppen. Ja, ja... jag torkade av dem så gott jag kunde, men det var inte superbra gjort. 


Därefter en tur till IKEA. Möta upp fina vännen som skulle köpa sängram och mycket mera. Vi for runt som skållade troll. Snabba och effektiva. Vi var båda väldigt hungriga så jag tror att det var därför vi var så snabba. 


Lunchen intogs på "en chinabuffé" Jag måste erkänna att jag överåt. Så mycket friterad mat som landade i min mage. Jag borde gått och lagt mig för att vila en stund. 


 

Istället tog jag mig en rejäl portion efterrätt. Chokladpudding, pannkaka, sylt och mjukglass och till det kaffe. Kaffet var väldigt efterlängtat då jag tydligen inte brygger kaffe åt mig själv. 


 

Väl hemma igen tog jag och hundarna en dryg timmes promenad runt Stångån. Men omigen. Detta blöta slask som visar sig som en svart asfaltssörja på hundarna. Jag hade inget val. Det här kunde jag inte torka bort. Det blev storbad. Freja är enkel, hon är så liten. Två schamponeringar och hon är fantastisk i pälsen. 


Sen var det Kimmos tur. Han är typ fyra gånger så stor och allt tar så mycket längre tid. Dessutom är han envis som synden och vägrar samarbeta. Envis som synden och när jag behöver vara framåtlutad över badkaret skriker min rygg nej. Men som den oxe jag är, är jag också envis. Och jag vann kampen.Kimmo är nu väldigt nyschamponerad och ren. 


 

Skulle kunna vara runt strömmen i Norrköping, men....


Nej, det är inte fult nån stans. 



 

Då jag tvingats duscha två hundar så blir konsekvensen att städa hela lägenheten. De rystar sig och fläckar ner överallt. Så nu har jag våttorkat ytor, väggar, dörrar och allt annat ni kan tänka er. Och mitt i allt inser jag att jag behöver byta vatten och snitta om mina Alla-hjärtans-dags-blommor. De har stått sig så fint i nio dagar. Om jag bara pysslar om dem lite till håller de säkert över helgen. 


 

Nu när hundbad och städning är klar så tänder jag ljus och myser ner mig. Ett go-natt-samtal och sen ska jag slumra gott till en Netflix-serie.  Eller så väljer jag kanske att lyssna till min senaste bok av Gustavsson-Kant. 


Jag har haft en härlig dag, hoppas du också haft det. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards