Direktlänk till inlägg 17 februari 2021

NÄSTAN PERFEKT

Av Mia - 17 februari 2021 21:00

Jag har haft en nästintill perfekt dag. Mycket beror nog på att jag la mig innan nio och sov sedan riktigt bra fram till fem på morgonen. Jag drömmer fortfarande väldigt mycket på nätterna men ddet vet jag kan hålla i sig en eller ett par månader till. När man ställer om sitt liv så som jag har gjort och dagligen möter både nya och oväntade intryck måste hjärnan bearbeta det på nätterna. Det är egentligen inte mardrömmar utan bara väldigt röriga drömmar. 


Jag har verkligen kommit in i jobbet med eleverna och börjar lära känna dem lite grann. Jag känner att jag kan göra nytta både för dem och mina kollegor. "Känslan av sammanhang" börjar infinna sig. Dagen i dag var intensiv och jag var ganska matt i både huvudet och kroppen när jag kom hem. Föreställ er känslan i mig när jag förfogar över resten av dagen precis som jag vill de enda jag behöver ta hänsyn till är mina hundar. 


Först ut på en snabbkiss med dem, sen in och värme en rejäl tallrik med pasta och köttfärssås som jag hade förberett redan i går. Men lite lätt matkoma passade jag på att se ett avsnitt av serien jag följer. Därefter blev det en långpromenad med hundarna, precis lagom innan mörkret lägrade sig. Härligt och uppfriskande. Det var inte alls kallt ute men jag kände hur jag piggnade till. 


Väl inne igen tog jag fram jobbgrejorna och satte mig ner nån timma eller två. Reflektera, skriva minnesanteckningar, planera kommande jobb och uppgifter, söka på nätet efter litteratur, uppdatera mina inloggningar på både studi och skolplus och så, givetvis, svara på mail. Allt utan stress, hjärnan med på tåget. En liten glasspaus blev det också. Jag följer mitt eget flow och det får mig att må bra. 


På tal om bra så är mitt öga väldigt mycket bättre. Med smink så syns det inte mycket. Det enda är att det känns som jag har en tandläkarbedövning runt ögat vilket är lite störande och en knöl där de mitt på "strecket" där de limmade. Hur som helst känner jag mig väldigt förvänad över att det blev bra så fort. Tacksam kanske är ett ännu bättre uttryck. 


Alldeles nyss har jag klivit ur badet där jag gjort stora onsdagstvagningen. Jag känner mig nästan gnisslande ren, från topp till tå. Jag ska bara förbereda morgondagens middag så den bara är att värma när jag kommer hem, gå kvällsturen med hundarna, se nyheterna och sedan blir det sängen för mig. Min säng är fantastisk, inte haft direkt ont i ryggen sedan jag började sova i min nya säng. Det säger väl en hel del, sängen har verkligen betydelse för kroppens välmående. 


Nu mina vänner, önskar jag er en fin onsdagskväll. Själv ser jag fram emot mina två sista arbetsdagar innan jag går på sportlov. Jag har massor av roligt, trevligt och spännande inplanerat. Längtar! Det är också en skön känsla, att gå emot lov och känna att jag verkligen, på riktigt äger både min egen tid men framförallt mitt eget rum. 

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards